reede, detsember 11, 2020

Paigutus

Anti ülesanne kiskuda munakivid maa seest välja ning pärast tagasi panna. Üks tüdruk lisas kurja häälega, et tagasi tuleb panna täpselt sama moodi, nagu need paiknesid varem, mitte ükskõik kuidas. Tahtsin teha nagu õpetatud, aga üks väike poiss paigutas raamatud teisiti. Öeldi, et see on raamatukogu juhtkonna nõue. Loopisin protestiks raamatud laiali. Selle eest võidi mult lugejapilet ära võtta. Selgitati, et kreeka keelt enam ei osata, seetõttu tuleb kättesaadavasse kohta paigutada muus keeles raamatud. Mina ütlesin, et uued raamatud võiks paigutada uuele pinnale. Üks noor naine palus oma mehele edasi öelda, et nüüdsest on abielu lahutatud ja mehel on suhtlemiskeeld. Läksin ruumi, mis oli mõeldud kasutamiseks ainult masinatele, oli karta, et see ruum pressitakse kokku. Tahtsin minna uut lugemissaali kasutama. Istusin selleks tõstukisse, mis pidi viima hasartmängude saali. Astusin vahepeal sammu tagasi, mistõttu süsteem esitas mulle küsimuse, kas ma olen algaja. Kartsin sõidu ajal kannatada saada. Hasartmänge ma ei mänginud, sest olin tahtnud mängida malet ja selgus, et selle jaoks on eraldi saal. Istusin teise tõstukisse, mis pidi viima mind male saali.

*
Meie maja lähedal oli öösel toidulõhna. Seetõttu tuli Klaus ka meie maja ette vaatama, kuigi tema kodu oli mujal. Jäin üksi seda toitu sööma. Meie toiduvarud, mis keldrisse ei mahtunud, olid paigutatud maja nurga suunas vaatavasse riiulisse. Seal oli õunu ja muid asju. Läheduses ühe maja juurde oli pandud silt, et tolle maja juures on õunad tasuta võtmiseks. Keegi võis arvata, et ka meie õunad. Ja üldse kui keldritest varastati, võidi lageda taeva alt veel kergemini varastada. Kuigi selles kohas eriti inimesi ei liikunud ja vargad ei pruukinud siia sattuda. Aga mõtlesin, et me ei jõuagi õunu oma perega ära süia, siis võime osa võõrastele jätta.

0 vastukaja: