kolmapäev, september 15, 2021

Ansambel Kapell

Ühes muusikarubriigi sissekandes sai juba nimetatud ansamblit Kapell, pärast seda olen ka kaks selle ansambli laulu juutuubist käivitanud. Täna kuulasin laulu kuningast aadressilt https://www.youtube.com/watch?v=gmcOYcGg1_o . Mõtlesin, et kuidas on võimalik, et nii heal laulul on alla 300 kliki. Aga kontrollimisel selgus, et see pole seal ainus video sellest laulust, ühel variandil oli viiekohaline arv klikke. Mäletan, et ükskord sõitsin bussis ja kõlas see laul. Isa läks bussijuhti korrale kutsuma, et ta muusika vaiksemaks keeraks. Vähemalt seda laulu tahtsin mina just paremini kuulda. Sama laulu on kasutatud vist ka poliitikasaates Kuningriiklaste valimisnimekirja reklaamis, vähemalt lasid nad neis saadetes laule kuningatest ja pääsesid niiviisi ka Riigikokku sisse. Esimestel kuulamistel ma ei teadnud sõnade autori nime, aga hiljem olen need sõnad leidnud Ellen Niidu lasteluule kogust, selle paksu raamatu lugesin läbi juba täiskasvanuna, kuigi osasid luuletusi olin lugenud sealt ka lapsena. Esimestel laulukuulamistel ma ei mõelnud, aga hiljem olen mõelnud, et lasteluuletuses kuningas peab võibolla sümboliseerima last, kes kergesti nutma hakkab. Kuigi viimati psühhiaatriga rääkides mul hakkas ühte asja mainides endal täiskasvanuna ka nutt peale tulema. See laul on ammu tuttav, mõne päeva eest kuulasin ühte teist Kapelli laulu, mida tundusin kuulvat esimest korda, selle sõnad rääkisid laadast. Kapellilt paistis rippuvat üleval rohkem laule kui kõlalt sarnase nimega Artellilt, põhjus paistab olevat Kapelli pikem tegevuse kestus. Aga seda olen juba aru saanud, et juutuubi otsingud mitte ainult ei anna osalt kõrvalisi vasteid, vaid jätavad ka osa võimalikke vasteid andmata, kuigi sõnakombinatsioon on olemas, on sama asi võimalik leida mõnda teistsugust otsingut kasutades, võibolla ka teisel korral esialgset otsingut korrates.

0 vastukaja: