kolmapäev, september 08, 2021

Eesti keel ja ajalugu

Lähenesid keskkooli lõpueksamid. Ma ei teadnud nende kuupäevasid. Nii võis juhtuda, et lasen eksamid mööda. Need pidid olema millalgi juba varsti. Otsustasin lõpuks õppima hakata. Viimasel keskkooli lõpetamisel olin saanud kirjandi kahe, sest olin kirjutanud nelja lehekülje asemel kaks. Seega mul siiski oli ühel korral tunnistusel kaks olnud. Praegu võtsin eesti keele eksamiks valmistumise ülesannete kogu. Vaatasin, et taga on vastused toodud, seega saab seda kogu iseõppimiseks kasutada. Olime lageda taeva all. Ütlesin Kristjan G-le, et ajaloo aastaarvud on mul peas. Otsustasin hakata tema teadmisi kontrollima. Mõtlesin, et liiga palju on küsitud, millal toimus Oktoobrirevolutsioon, seetõttu küsisin, mis aastal toimus Vene Veebruarirevolutsioon. Kristjan vastas, et 1917. Tema küsis minult, mis aastal asutati Tartu ülikool. Teadsin, et 1632. Ütlesin, et selle aastaarvu kirjutavad Rooma numbritega siin kasvavad puud. Püüdsin aru saada, milline puu vastab millisele numbrile, aga see polnud nii lihtne, sest puud ei olnud nii ühemõttelise kujuga. Esimene märk oli M ja kaheharuline puu oli V, sirged puud olid I-d.

0 vastukaja: