teisipäev, september 21, 2021

Vanaema suvila

1. Selles sissekandes püian kirjutada suvilast ainult vanaema eluaja kohta.
2. Algul oli elus ka vanaisa ja nende peres elas ka tädi.
3. Vanaema eluajal sõitsime sinna enamasti rongiga.
4. Mulle meeldis lõket teha.
5. Enne rongipeale minekut tahtis vanaema, et ma ennast peseksin, muidu hakkavat inimesed vaatama.
6. Peedul tegutsesid nii pood kui ka kiosk, sagedamini käisime kioskis, mis jäi rohkem tee peale.
7. Vahel sõitsime Peedult Elvasse järve äärde.
8. Käisime ka Peedu jõe ääres.
9. Käisime teisel pool jõge ühes aias elavaid nutriaid vaatamas, kellele viisin ükskord kapsajuurika.
10. Vanaema nimetas lähimat metsatukka Oravametsaks.
11. Meie lisasime selle kõrvale jäävale orule nimetuse Jänesekuristik, sest nägime seal ühel korral jänest.
12. Mäletan, et Tartu vanaema suvilas viibis ühel korral ka Paide vanaema.
13. Peedul käis ka onu pere Tallinnast.
14. Tartus elav tädi õppis Peedul ülikooli ajaloo sisseastumiseksamiks.
15. Kuulasime Peedul väikest taskuraadiot, hiljem oli seal teine raadioaparaat.
16. Mina magasin tavaliselt pööningul.
17. Ühel korral rääkis tädi pööningul midagi šefist ja klõbistas šefiga ühenduse võtmiseks tagavara elektrilambilülitit justkui telefoni.
18. Ühel korral ütlesin onutütrele teatrietenduse järgi, et ma olen teaduse progressi vaim, mille peale ta lubas mind suudelda.
19. Aastal 2000 oli mul depressioon ja käisin koos vanaemaga vähem tuttavates metsades seenel, nende nimed olid vist Sipelgamets ja Üleojamets.
20. Ükskord sõidutas vanaisa lapselapsi suure jalgrattaga mööda Peedu tänavaid.
21. Olen Peedul ka oma lasterattaga sõitnud, võibolla tõukerattaga.
22. Naabersuvilas olid lapsed, kellest ühe nimi oli Silver ja teisel võibolla Kätlin või Ketlin.
23. Ükskord mulle olevat tahetud öösel jaaniussi näidata, aga ma polevat üles ärganud.
24. Ühel jaaniööl oli pööningu aknast näha, kuidas naaber on meie aeda tulnud ja sööb puu otsast kirsse.
25. Vanaema andis mulle laste aiamaale istutamiseks marjapõõsa, aga hiljem juuris selle välja.
26. Osa vanaema Peedul käimise ajast käis meie pere rohkem sama asula kirjanike suvilas, mille kohta olen kirjutanud mälestusi raamatus "Peedu".
27. Ükskord rongi peale minnes kaotasin taskunoa ära, läksin koos vanaisaga tagasi taskunuga otsima ja jäime seetõttu järgmisele rongile, aga nuga üles ei leidnud.
28. Nõukogude ajal käisid rongid sageli.
29. Ükskord istusime koos tädiga niisama rongipeatuses ja vaatasime, kuidas rongid mööda sõidavad.
30. Ajaloolasest vanaisa näitas mulle, millise koha peal asus Peedu linnus.
31. Kioskist ostsime saiakesi ja Põltsamaa marmelaadi.
32. Liivarannas tegi üks laps naha märjaks, seejärel pani märja naha peale kuiva liiva ja läks vette.
33. Ühel korral korjasime aiast jänese pabulaid ja ühte neist ma hammustasin.
34. Ükskord magasin teise onuga kahekesi pööningul ja öeldi, et mina kardan külma ja onu kuuma.
35. Ükskord magasime pööningul mina ja õde, kes kaebas, et ma pidavat teda togima, aga ise ma ei pannud tähele.
36. Kõige pikemalt elas meie pere seal suvilas vist aastal 1982, vist sel aastal oli peres üks nahahaigus.
37. Vanaema ütles ühe õunapuu kohta, et see on tädi õunapuu, tädi olevat selle all hästi magama jäänud, mina mõtlesin, kas see minu õunapuu ei olegi.
38. Üks õunapuu aias oli seemnest kasvanud, aga hakkas kandma paremat vilja, kui tavaliselt sellisel puhul juhtuvat.
39. Rongis olid papist piletid.
40. Vanaema tõlkis meile rongisõidu ajal ingliskeelseid raamatuid.

0 vastukaja: