esmaspäev, september 13, 2021

Tulbad tahvlil

Olin õpetaja Maimre matemaatikatunnis. Maimre joonistas tahvlile mitu tulpa. Ta ütles, et viimasena joonistatu on pikem, aga joonistas selle lühemana. Siis sain aru, et ta ei mõõda tulba pikkust jooneni alt, vaid ülevalt, niipidi on tõesti vahemaa pikem. Natuke aega valitses vaikus, siis nimetas õpetaja minu nime, et ma millelegi vastaksin. Küsisin, mis küsimus oli. Õpetaja küsis, mida ma arvan, kui kaugele ulatub üks tulp allapoole. Vastasin, et ma arvan, et tahvli alumise servani. Klass hakkas naerma. Õpetaja ütles, et tulp ulatub väga kaugele. Mõtlesin, et mul ei ole see osa selge, sest ma eelmine kord puudusin. Ma saan uusi tunde kuulates vahele jäänud osa aegamööda selgeks. Võibolla peaks juba enne kooli tulekut õppimist küsima ja järele õppima, aga haigena ei saa õppida.

0 vastukaja: