teisipäev, detsember 26, 2023

Lume peal ja laua taga

Täna on teine jõulupüha. Eile mul tekkis vahepeal juba kiusatus õhtul tööd tegema hakata, aga sain sellest üle, olen lugenud ja mõelnud. Eile sadas uus lumi maha, täna sai ka suusatada. Ja täna tuli üks külaline tagasi, rääkisin temaga.

Kui on rohkem vaba aega, jõuab rohkem uusi mänge välja mõelda. Või raamatute üle pikemalt mõelda. Mul on viimaste aastate lugemisviis olnud tavaliselt, et loen ühe lehekülje läbi ja seejärel ütlen mõttes viis lauset kommentaariks. Täna mõtlesin pikemalt, et ütlesin viis lauset mälu pingutamiseks ja seejärel viis lauset kommentaariks. Pilte olen vaadanud nii, et sõnastan viis lauset näha oleva kohta. Täna mõtlesin pikemalt, et kõigepealt ütlesin viis lauset pildi detailide kohta ja seejärel tegin pildi kohta viis üldistavat järeldust. Muusika üle ma tavaliselt mõelnud ei ole, sest muusikas on tähtsam viis, mitte sõnade sisu. Aga täna kuulasin võõrkeelse eristamatute sõnadega laulu kasseti pealt ära, seejärel panin maki kinni ja laulsin seda viisi mõttes tähenduseta silpidega. Meenutasin uuesti ka eile ja üleeile loetud raamatuid. Meenutamine oli huvitavam kui oli olnud eelmistel päevadel lugemine.

0 vastukaja: