neljapäev, jaanuar 03, 2008

Aasta esimene mõttekäik

Raamatukogus rääkisin ma vist liiga vaikse häälega, sest kui olin öelnud: "Eile tellisin," vastati mulle: "Küsige!" Sellele ei vastanud ma midagi. Täna olen kuulnud kurja häält. See ei olnud mitte minu peale kuri, vaid röövlite peale. Üks mees ütles kunagi, et on nii hea, kui tal midagi ei ole, siis ei pea kartma, et keegi ära võtma tuleb. Nüüd on see mees surnud. Tänavu ma jõulude ajal surnuaial käisin. Iga kord pole sinna jõudnud. Kui kiriku jaoks on jõulud Jeesuse sünnipäev, siis tekib küsimus, miks sellega seostub surnuaia külastamine, kui elusate inimeste sünnipäevadel tavaliselt surnuaial ei käida. Aga seletus võib olla selles, et jõulude ajal on käidud kirikus ja surnuaedasid on loodud kirikute lähedusse, nii et saab kaks asja ühendada. Kui mina viimati kirikus käisin, ei olnud see jõulude ajal, vaid soemal aastaajal. Surnuaial käimise ajal olid soojakraadid, aga mul oli jahedam kui külmakraadidega, sest kõndisin aeglasemalt. Minu ema ütles, et pärast surnuaial käimist tulevad tal tavaliselt väga head unenäod.

0 vastukaja: