Saja meetri jooksja teeb uue maailmarekordi, aga selle jaoks treenimine raiskab rohkem aega kui sama maa aeglases tempos jooksmine.
Võidusõitja saab võistlustel esikoha, aga tema auto konstrueerimisele kulutatakse rohkem aega kui kuluks sõidetud maa jala läbimisele.
Paberile kirjutamise tempot saab tõsta, aga selle võib hiljem tasa teha käekirja muutumisest tulenev lugemise aeglustumine. Minu algkooli õpetaja väitis küll, et kiiresti kirjutades peab ka head käekirja tegema. Aga isegi kui käekiri tempot kiirendades ei muutuks (minul igatahes muutub), oleks kiiremini kirjutades sõnastus vähem läbi mõeldud ja raskem aru saada oleks ikkagi. Vahel küll ei pea ise juttu välja mõtlema, vaid loengut konspekteerima. Kui konspekteerida lühendatult, on selles rohkem mõtlemist, sest tehakse valik, mis kirja panemata jätta. Mõni eelistab iga sõna kirja panna. Ülikoolis kirjutas mõni nii kiiresti, et mina nii kiiresti poleks lihtsalt jõudnud. Selliste kohta ütlesin, et nad ei jõua enne eksamit oma konspekti läbi lugeda. Ise kirjutasin oma suhteliselt lühikesest konspektist tähtsamad asjad veel eraldi paberile ja õppisin need pähe. Tervet konspekti korraga pähe õppima hakata oleks olnud liiga palju. Aga osade faktide pähe õppimise abil jäid teised ka paremini meelde. Eksamil ei tulnud rääkida kindlat arvu sõnu, vaid kindel arv minuteid. Siis rääkisin vahel aeglasemas tempos, et mitte jõuda välja selleni, mida ma ei teadnud. Aga see ei olnud ehk kõige parem võte, sest ükskord tegi õppejõud mulle märkuse, et ma kuskile niimoodi esinema ei läheks. Järgmine kord sellele õppejõule eksamit tehes rääkisin kiiremini.
pühapäev, november 23, 2008
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar