esmaspäev, jaanuar 10, 2011

Kui vanad mu klassikaaslased on

Oli esimene september. Seisime kooli õuel ja sealt läksime saali aktusele. Seal ütles Pille, et ikka veel ühtegi meesõpetajat ei ole. Vastasin, et mul pole õpetajaid vaja. Siis mõtlesin, et see võib pealt kuulvatele õpetajatele solvav olla. Seetõttu naersin ja vehkisin kätega. Üks klassiõde tuli minu juurde ja küsis, kas ma sülle istuda ei taha. Vastasin, et ei taha. Ta istus minu ja ema vahele ja võttis oma lapse sülle. Ma ei saanud aru, kes oleks pidanud kellele sülle istuma, kui ma poleks keeldunud.

*
Lugesin paksu ajalooraamatut. Seal kirjutati, et peategelane luges dokumenti selle kohta, et Saksamaa vallutab Saksimaa, nagu üks teine suur riik vallutas ühe teise väikse riigi. Ütlesin omapoolseks kommentaariks, et tegemist oli perioodiga, kus riikide pindala suurenes. Ajaloos on vaheldunud riikide pindala suurenemise ja vähenemise perioodid. Raamatu küljele olid tekkinud märjad laigud ja nendes kohtades olid lohud. Ütlesin, et keegi on need sõrmega vajutanud. Aga kui ma vastavad leheküljed lahti keerasin, siis nägin, et need lehed olid normaalsest suurema pindalaga ja väiksemaks murtud, järelikult ei olnud kõiki sõrmega vajutatud, vaid osad olidki sellised. Öeldi, et see, keda unes nähakse, on sõber. Mõtlesin, et olen Hitlerit unes näinud, kas Hitler on siis minu sõber. Henn ütles oma voodist, et laulud lõppevad otsa. Vastasin, et minu laulud ei lõppe. Mul jätkub mõtlemisainet sajanditeks, sest ma oskan süstemaatiliselt mõelda. Mõtlesin, et see, et mul mõtlemisainet on, ei tähenda veel, et ma seda kogu aeg kasutan. Näitasin, et oskan põrandalt õhku tõusta ja veel pea alaspidi keerata. Öeldi, et see on ohtlik, sest kardeti, et ma võin peaga vastu põrandat kukkuda. Kui mul oli parajasti pea allpool, tundus, et seal on jalad, ja kui allpool olid jalad, siis tundus, et pea. Pille ütles, et homme on õppeaasta alguse aktus, sellega on teema alustatud. Vastasin, et alles olid lõpuaktused, sellega oli hoopis teema lõpetatud. Küsiti, keda ma laagris nägin. Vastasin, et klassikaaslasi ja mõnda kursusekaaslast. Küsiti, kui vanad mu klassikaaslased on. Vastasin, et enamus on minu vanused. Öeldi, et laagris oli ka üks Maaja sugulane. Vastasin, et see inimene on meile nii ema poolt kui ka isa poolt sugulane. Nägin, et Maaja ise seisab teises toas. Ma ei teadnud, kas ta kuulis või ei kuulnud.

0 vastukaja: