teisipäev, jaanuar 25, 2011

R-tähega külalised

Täna käisid külas Reelika ja Riho. Reelika küsis, kas ma Rihoga varem kohtunud olen. Vastasin, et ei mäleta. Reelika rääkis, et kui ta aastal 2002 minu isa kohta uurimistööd kirjutades külas käis, siis oli Riho ka kaasas, aga ta oli veel väike. Seda külaskäiku ma mäletan, aga Riho kaasasolek ei olnud meeles. Reelika tõi kaasa enda küpsetatud leiba. Neil on mõlemal relvaluba ja isa küsis, miks nad relvi kaasa ei võtnud. Reelika vastas, et ta ei taha sellega inimesi hirmutada. Nad rääkisid, et relvaloa omamise korral on avalikes kohtades relva kaasas kandmine lubatud, aga seaduse järgi tuleb seda kanda nii, et näha ei oleks. Rihol oli nuga siiski kaasas. Sellel olid eraldi hambad köie lõikamiseks. Mina rääkisin, et kui meile lapsena mängusõdurid kingiti, siis ema viskas need ära, kuigi ma ei mänginudki nendega sõda. Nüüd ütles ema, et laste käes ei tohi relva olla, teistel võib. Reelika rääkis, kuidas ta erinevates kohtades kiirgustaset mõõtmas käib. Valgevenes olid talle maitsenud kõige rohkem piimatooted, aga tegelikult soovitatavat Valgevene piimatoodeid mitte tarvitada, kuna seal on teistsugused normid. Mina meenutasin, et pärast Tšernobõli õnnetust oli müügil Gomeli oblasti margariini ja ema püüdis seda mitte osta. Reelika oli käinud ka Tšernobõlist kuue kilomeetri kaugusel, kus kiirgustase enam väga hull ei olevat. Iraanis olevat looduslik kiirgustase väga kõrge, aga seal ei esinevat vähki rohkem kui mujal. Isa arvas, et seal elab selline rahvas, kes on juba kohanenud. Isa küsis, keda nad valivad. Reelika vastas, et ei tea, ta on Keskerakonnast välja astunud, aga Keskerakond ei ole teda liikmete nimekirjast kustutanud. Kui külalised saabusid, küsis isa neilt, kas nad veini joovad. Riho vastas, et ei joo, ta peab veel täna autot juhtima. Isa ütles, et mõtles, et kui külalised tulevad, saab veini juua, üksi ei sobi juua ja mina olen karsklane. Reelika ütles, et on ka suurem osa aastast karsklane, sest sõidab kogu aeg autoga. Mina ütlesin, et ema ei ole karsklane. Kui juttu tuli liiklustrahvidest, rääkisin, et hakkasin eelmine nädal autonumbreid pähe õppima ja oma tänava autod on juba üsna selged. Reelika rääkis, et ta kirjutas kunagi autonumbreid üles ja tal jäid need ka üsna hästi meelde. Mina kirjutasin mõned autonumbrid üles neljandas klassis, aga siis ei jätnud neid veel meelde. Külalised olid meie pool umbes kaks tundi. Sõime peale leiva veel kartulit ja kapsast ning jõime teed. Pärast soolase söömist toodi vist magusa taldrik ka, aga magusa maitset ma ei mäleta.

0 vastukaja: