esmaspäev, oktoober 26, 2020

Must valgeks

Üks psüühiliselt haige inimene oli märatsenud ja põhjendas märatsemist sellega, et vaiba sees olid kortsud, mis kandsid talle pliidi kuumust edasi. Öeldi, et ta sai oma ärrituse põhjusest valesti aru. Ma olin ka psüühiliselt haige ja öeldi, et ma ka ühel korral märatsesin. Üks mees vastas, et sellise haigusega võib märatsemishoogude vahepeal täiesti terve olla. Ta sai valesti aru, nagu ma ei kontrolliks oma käitumist, aga mina olin ainult üks kord märatsenud. Ootasin, kas keegi selgitab seda sellele mehele. Mõtlesin, et võibolla tegelikult sageli wc-s käimine on ka käitumise mitte kontrollimine. Kõndisin ühes suures majas. Mõtlesin, et väitlejatel on kombeks mulle öelda, et kõigil asjadel on mõistuspärane seletus. Aga sellised seletused ei muutnud asjaolu, et laia koridori kaks otsmist arvutiekraani enam ei töötanud. Teised arvutid küll veel töötasid. Mulle tuli meelde ütlus, et sõnaosav inimene võib musta valgeks rääkida. Mõtlesin, et võidakse öelda, et must ja valge on mõlemad värvused ja värvipimedad ei tee mõnel kahel värvusel vahet, võibolla leidub ka selliseid, kes ei tee vahet mustal ja valgel. Aga ilmselt sellised surevad kohe välja, nende jaoks oleks ajalehel ainult üks värv. Kõndisin läbi ukse ja läksin wc-sse. Kõik kabiinid olid hõivatud. Seina ääres oli lahtiseid pissuaare, aga neist ei olnud vesi ära voolanud. Siis kaks kabiini vabanesid, aga kell käis juba tundi. Kabiinidest väljujad pidid õigeaegselt tundi jõudma, mina hiljaks jääma. Ühte vabanenud kabiinidest ma kasutada ei tahtnud, sest sellel ei olnud ust ees.

0 vastukaja: