esmaspäev, veebruar 07, 2022

Tagasiside õppejõududelt

Võibolla kõik juba teavad, mis oli minu ülikooli keskmine hinne (bakalaureuseõppes 4,89 ehk natuke alla maksimumi, magistriõppes uuel skaalal 4,2 ehk natuke üle eelviimase hinde „väga hea“), aga panen kirja ka, millega neid hindeid põhjendati. Toon iga õpinguraamatu kirje kohta ühe õppejõudude ütluse. Eelistan kirja panna mulle eksamil öeldud lauseid, nende puudumisel mõne kõigile öeldud lause, äärmisel juhul mõne sama õppejõu teisel hetkel öeldud lause. Vajaduse korral on lauseid arusaadavuse nimel toimetatud. Laused on öeldud 10 aasta jooksul ja toodud õpinguraamatu kirjete järjekorras:

Plaat: Ferdinand Linnus ei olnud sajandialguse etnoloog.

Hiiemaa: Seda ei pea teadma.

Vuks: See on õige, see on õige, see on õige, ja sellest piisab.

Kangilaski: Psühhoanalüüsi järgi on kunst vajalik sublimatsiooniks, muidu tekivad neuroos ja psühhoos.

Teesalu: Brilliant!

Sooba: Teie laused olid väga imelikud.

Toomla: Ma siiralt vabandan.

Grozdova: Las need lõpud olla.

Berendsen: Mõned ütlevad, et inimkond ei koosne rahvustest.

Maadla: Kuidas on: hundid hammustavad poisse?

Vahtre: Runnel sai siis esikoha.

Mäesalu: Mina olen teie kursuse juhendaja.

Alttoa: Kes teeb kasvõi mahakirjutamise katse, see läheb kohe ukse taha.

Aleksejev: Rääkige mungaordudest, vähemalt kahest.

Made: Ma loodan, et tahvlilt kustutatut kellelgi vaja ei läinud.

Hiiemaa: See on üks paremaid proseminaritöid, mida ma olen näinud.

Võime: Seal saarel, kuhu me lähme, on juba miinivaba tsoon olemas.

Teesalu: It was very well represented report.

Maadla: Keelt tuleb õppida kaks korda nädalas.

Must: Te kirjutate sümpaatselt, aga teil on arhiivindusalast ainest vähe.

Sooba: Kui te selle niimoodi ära tõlkisite, kuidas te sellest siis aru ei saanud?

Alttoa: „Eesti kunsti ajaloos“ on vananenud andmed.

Tänava: Mõõga sees olid sooned, mida mööda veri voolata saaks.

Kivimäe: See leping kaua vastu ei pidanud.

Must: Aga see ei ole selle loengu küsimus.

Kasekamp: Kes kirjutab soome keeles, need kirjutage lihtlausetega.

Laar: Päris põhjalik referaat.

Teesalu: Kes ei ole tundides käinud, see eksamile ei saa.

Maadla: Meil oli teine sõna.

Piirimäe: Kes on ikka tööd teinud, see saab viie, aga kes tahab kergemalt läbi saada, see kukub auku.

Medijainen: Seda parem, kui te nime mujalt kui loengust teate.

Kõiv: Mina küll ei ole kuulnud, et tema seitsme targa hulka kuuluks.

Sooba: Kuidas on saksa keeles „Saksa keele grammatika algajatele“?

Rosenberg: Kas te loete raamatut ainult lehekülgede arvu järgi?

Kröönström: Töö on keeleliselt kohmakas.

Hiiemaa: Ma panen viie, sest te saite töö esimesena valmis ja olete iseseisvalt niivõrd palju kirjandust juurde otsinud, aga see on väiksem viis kui eelmine kord.

Mihkelson: Jeltsini riietel on kaks vereplekki.

Alttoa: Ma pean ka tegema endale perfokaardid ja need loengus ette laulma.

Jaanson: Välismaal esitavad üliõpilased loengus küsimusi ja meil mitte; mitte mind ei kardeta, vaid auditooriumi kardetakse.

Pajur: Vabadussõjalased olid täiesti tavaline partei.

Tannberg: Piiriküsimusega oli teatud segadus.

Jarne: Ameerika ütleb, et kui nemad ka Balti riike tunnustavad, siis ei mäleta enam keegi seda, mida tegi Island, aga ma arvan, et me ikka mäletame.

Tänava: Mis oli Meedia pealinn?

Liim: Ega ma midagi segi ei aja, et ma käisin teie vanaisaga ühel kursusel?

Kasekamp: Internetis on huvitavaid asju, aga neil ei ole tavaliselt suuremat teaduslikku väärtust.

Pajur: Ametisse sai see tuntud hallipäine ja sirgeseljaline, kes juba lapsepõlves koos isaga Vene vägede vastu võitles – kui see tõsi on, siis jääb mõistatuseks, kuidas ta karjääriredeli tippu välja jõudis, siin peab küll vähemalt luurekeskagentuuri karvane käsi mängus olema.

Raudkivi: Mis hinde te paneksite Hansa liidule Eesti ajaloos?

Alttoa: Kunstiajalugu ei tegele küsimusega, kas kunst on ilus, sellega tegeleb psühholoogia või seksuoloogia.

Laur: Selle parandasite ise valeks.

Hiiemaa: Ma ei ole maistes asjades kodus.

Made (pooltest loengutest puudunule): Rääkige tühja tooli kriisist.

Tannberg: Ei vasta tõele, et Vene aeg oleks Eesti jaoks olnud rahuaeg.

Ant: Küsimusi võib esitada loengu lõpus, loeng ei ole selle jaoks, kui ma ise laulan, siis ma ei kuule.

Pajur: See töö ületab juba ülikooli seminaritöö nõudeid, vähemalt mahu poolest.

Klaassen: Mõtleb ise välja.

Paasoja: See jäi mulle meelde, et selline mees oli nagu Runnel.

Rosenberg: Siin oleks pidanud viide olema.

Klaassen: Küll ma teie kirjaoskust tean.

Laur: Ega Peeter III nii hull ka ei olnud, et ta valitseda poleks saanud.

Kangilaski: Kui te vastust ei tea, siis ärge midagi kirja pange, huupi vastamine jätab halva mulje.

Valge: Teise essee kallal võiks norida, aga hea kui neid üldse kirjutatakse.

Kriiska: Ma olen siia märkinud, et Jõuga on väga hea vastus.

Hiiemaa: Võibolla te tulevikus ütlete oma lastele: „Mis transvaali te siin teete“, või on teil praegu lapsed ja praegu ütlete.

Piirimäe: Te läksite ootamatult algusesse tagasi, aga ma ei hakka sellpärast hinnet alla võtma, ülejäänud küsimused olid väga tähelepanuväärselt hästi vastatud.

Medijainen: Töö on natuke lahja.

Raudsepp: See on väga tark tähelepanek.

Rosenberg: Miks see raamat vähem huvitav on, see räägib ka sellest, kuidas inimesed elasid.

Medijainen: Hinde võib panna kirjanduse nimekirja koostamise eest.

Medijainen: Ega seda vist ei ole öeldud, milline retsensioon peab olema.

Loone: Otsustage kiiresti, kas vastate või piisab B-st.

Rosenberg: Ma ei tahaks ka teie nahas olla, see on metatasand.

Medijainen: Need on koolipoisi küsimused.

Hallik: Nii et kui neile iseseisvus anda, siis hakkavad kohe inimesi sööma?

Medijainen: Sel teemal saaks kindlasti artikli.

Ant: See on ikka magistrieksam.

Kasekamp: Seda ei ole vaja uurida.

0 vastukaja: