reede, mai 30, 2008

Võtsin tüki kreemikooki

H. Varblane rääkis meile avanevast vaatepildist. Ta ütles, et me näeme kahte kassi, kes on nii kaksikud kui ka saatusekaaslased. Varblane oskas pilte sõnastada, aga ei sõnastanud nii, nagu autor seda ise oleks teinud. Kaksikuteks nimetas ta kasse sellepärast, et nad olid välimuselt sarnased. Saatusekaaslasteks nimetas ta neid sellepärast, et üks vaatas tõtt hiirega, teine koeraga. Kassideks nimetatud loomad olid kõrvuti ja teiste loomadega enam-vähem ninad vastamisi. Avaldasin arvamust, et need ei olegi kassid, vaid karud. Mulle öeldi, et ma eksin. Laulsin vendadele kiireid laule. Kui olin enda arvates juba küllalt laulnud, küsisin, kas ma võin lõpetada. Vennad palusid, et ma edasi laulaks.

Minu blogi külastati Läti arvutist. See juhtus pärast seda, kui kirjutasin ajaloost. Arvatavasti oli külastaja mõni ajaloolane, kes oli Eestist Läti arhiivi uurimistööd kirjutama läinud. Blogikataloog pakkus mulle võimalust teha külastajale midagi kurja. Kaalusin, kas kasutada seda võimalust, sest oleksin tahtnud teada, mis siis täpselt juhtub. Aga otsustasin, et ma pakutavat võimalust siiski ei kasuta, sest ma ei taha kellelegi halba. Kirjutasin seda ka blogisse. Siis mõtlesin, et see Gruusia arvuti külastab mind arvatavasti varsti jälle ja siis külastaja näeb, millised kurjad mõtted mul tema suhtes on olnud. Kohtusin linnas järjest paari vanema koolikaaslasega. Nad rääkisid minuga paar sõna juttu. Ühele neist ütlesin, et ta räägib inetult nagu mõni ajakirjanik või poplaulja. Edasi minnes nägin lauljate piltidega plakateid. Istusime tänaval ümber laua. Pille ütles, et enamus maailma sõduritest on 7-aastased ja 8-aastaselt on nad juba surnud. See käis Aafrika kohta. Pille arvas, et Eestisse selline olukord ei jõua. Soovitasin tal vaadata, kes tema kõrval on. Pille mõlemal käel seisis neegripoiss, neist üks oli relvastatud automaadiga. Olime Paides. Siia oli külla tulnud ka neegreid. Enam ei saanud ühtegi pidu ilma nendeta pidada. Nii ei julgenud ma kuskil kasutada sõna "neeger". Ütlesin, et ega Ameerika neegrid hirmsad ei ole, vaid Aafrika omad. Mõtlesin seejärel, et sõna "Aafrika" on Aafrika neegritele solvav, aga ma ei tea, kas ka Ameerika omadele. Võis olla, sest Aafrikast on pärit kõik neegrid. Klaus oli varem tundnud ühte tüdrukut, kellel oli sugulasega sama eesnimi. Nüüd tuli ta Paidesse koos teise tüdrukuga. Öeldi selle kaheosaline eesnimi. Üks eesnimedest kõlas jälle nagu eelmiselgi tüdrukul. Aga arvatavasti lihtsalt hääldati valesti. Helina nimi kõlab ka sarnaselt. Aga Helinat tundsin ma algul varjunime all. Kirjutati luuletust, millesse erinevad inimesed lisasid erinevad read. Klaus lisas viimased kaks rida ja pani neisse meie eepose tegelase Toola nime. Kommenteerisin, et Toola elas teises maailmas. Võtsin kreemikoogi tüki. Klaus ütles, et isa tunneb ka seda tüdrukut, keda ta varem tundis. Isa vastas, et ei tunne.

0 vastukaja: