neljapäev, mai 01, 2008

Pidu läbi

Mulle kingiti sünnipäevaks kaks karpi kommi. Üks külaline kinkis karbi, millele on kirjutatud "Kommi asemel". Mitte "Kommile lisaks". Ühed külalised kinkisid kotitäie kohukesi. Ühe kohukese paber oli juba lahti. Kui hakati tegema lahti šampuse pudelit, siis ütlesin, et minu sünnipäeval šampust ei jooda. Keelust ei tehtud välja. Hiljem hakati lahkujatele toite kaasa panema. Nõudsin, et punast torti mulle ka jäetaks. Nõudmist ei täidetud. Kui mult küsiti, mis mulle sünnipäevaks kinkida, siis ütlesin, et päikesepatareidega taskuarvuti, sest olin sarnase asja ostmise vajadust just unes näinud. Aga ei usutud üldse, et päikesepatareid olemas on. Järgmiseks ütlesin, et võib kinkida ka "Tuna" uue numbri. Seda ei tahetud ka kinkida, sest arvati, et muidu võib saada kogemata mõnda numbrit topelt. Kingiti raha, öeldes, et see on raamatute ostmiseks. Üks külaline tahtis laenata raamatut "Tatarlaste kõrb". Ta ütles, et ta on seda lugenud, aga ei mäleta sellest midagi. Mina ütlesin, et mina olen ka lugenud ja et see on raamat, mille tegevus toimub väljamõeldud keskkonnas. Seda laenaja siiski mäletas. Rääkisin, et raamatus "Huvitav psühholoogia" on kirjutatud, et sellist asja pole olemas, et inimene teab, aga ei saa öelda. Autori arvates saab kõike öelda, mida teatakse. Sellele vaidlesin vastu, et saab olla ka nii, et inimene teab midagi, aga meelde tuleb alles mälu pingutamise järel. Ja saab olla, et teab hästi, aga ei oska sõnastada. Oleks võinud veel öelda, et igas keeles ei ole alati iga asja kohta sõnu. Täna oli juttu sellest, milliste nimedega kolm minu kõige nooremat venda ennast ühes mängus nimetasid. Kõige vanem neist oli Pesamuna, kõige noorem Pidulind ja vahepealne Pesamuna Onu. Näitasin kaustikut, kuhu oli kirjutatud ühe teise mängu sisu. Kaustiku andmetel olin mina olnud politseiülem, vennad politseiohvitserid. Arvati, et seda olin ma kirjutanud eriti ülbelt. Kirjeldatud oli ka teadaolevaid kurjategijaid. Vend luges neid kirjeldusi ette, aga kui vanaema kaustiku enda kätte võttis, ütles ta, et väga raskesti arusaadav käekiri. Vanaema oleks seejuures pidanud vennast paremini aru saama, sest on õpetaja. Vanaema rääkis praeguste kooliõpilaste halvast käitumisest. Teised rääkisid muudest asjadest, aga kõike korraga ei saanud jälgida, sest räägiti läbisegi. Üks vend olevat vahepeal käinud teises ruumis arvutiga töötamas, sest ta oli minu arvuti juhtme seinast välja tõmmanud. Aga mina tema seltskonnast lahkumist ei märganud. Tuli küll teistest hiljem. Osad olid alles volbriööd tähistanud. Korporatsioonis pidavat olema üks ülbe tegelane. Sellega seoses räägiti, et osad inimesed muutuvad alkoholi tarvitades sõbralikuks, teised lähevad kurjaks. Mina sünnipäevaga seoses alkoholi ei tarvitanud. Võibolla kringliga sõin natuke sisse, sest pudeli avamisel läks osa šampust kringli ja tooli peale.

0 vastukaja: