kolmapäev, veebruar 04, 2009

Kaval vanamees

Olin vanglas ja minust kõrgemal korrusel oli üks kaval vanamees. Ta andis mulle ülesande, et ma lõhkaks esimesel korrusel pommi. Kui plahvatus käis, siis selgus, et vanamehe eesmärk oli, et plahvatusel vabanev aine ühineks ühe teise esimesel korrusel leiduva ainega, nii et selle tagajärjel toimuks suurem plahvatus. Mulle oli hakanud meeldima detailne mõtlemine raamatu põhjal, saatsin mõtlemise tulemusi üles vanamehele ja tema kasutas seda mulle järjest uute ülesannete andmiseks. Minu vanglasoleku teemat kasutati ajalehe koomiksis, kus tegelased samuti vanglasse sattusid. Aga koomiks jõudis sündmustest ette, nii et tegelased vabanesid, kui mina vangis edasi olin. Aga varsti pidin ka mina vabanema.

Kaks venda väljusid, et minna reisile. Mina lugesin sel ajal oma kaustikut. Meil oli üks külaline. Ema ütles, et mina reisin kõige harvem, aga olen reisimisest kõige rohkem kirjutanud. Vastasin, et absoluutselt kõigil teemadel kirjutatakse. Kirikuõpetaja ütles, et ta peab matma kahte Simo-nimelist, aga ta ei tea, kumb neist mina võin olla. Mõtlesin selle üle, mis usu vaimulik mind matab. Pidin ühe vana naise koju saatma. Tee peal küsis ta mult, mis asi on naturalism. Vastasin, et naturalism on rõveduste kirjeldamine, näiteks kui kirjutatakse väljaheidetest. Sõna naturalism tähendab looduslähedus. Loodus on natuura. Kui vanainimene oli koju saadetud, läksin hambaarsti juurde tagasi. Ütlesin, et pärast esihambale krooni panemist tuleb selle lahtisulatamisega vist oodata. Arst kinnitas, et mul on õigus. Aga ta märkas krooniga hamba kõrval alles kasvavas hambas auku, mida ta puurima hakkas. Ta ütles, et see on väga sügav auk. Panin silmad kinni. Puurimisele ei tahtnud lõppu tulla. Mõtlesin, et võibolla arst hajameelsusest unustab puurimist lõpetada.

0 vastukaja: