Olime Paides ja pidime täna koju sõitma. Ei olnud veel teada, mis kell buss Tartusse läheb. Enne bussijaamast uurima minekut tahtsin süia. Selle ajaga võis buss juba ära minna. Aga oletasin, et ta läheb samal ajal, mis eelmine kord, siis oleks peale jõudnud. Ütlesin, et selle bussiga sõitsime siis, kui tulime Lääne-Eestist. Üks vend küsis, kas tema ka kaasas oli. Seletasin, et olen sel aastal Lääne-Eestis kaks korda käinud, üks kord kolmekesi ja teine kord kogu perega. Siiri ütles, et see bussiliin on juba 21 aastat käigus olnud. Paide vanaema ütles, et nüüd ei peatu see enam bussijaamas, vaid kaugemal. Sinna me ei osanud veel minna ja minek oleks kauem aega võtnud. Täiskasvanud ei tahtnud meid saatma tulla. Toomas hakkas nutma ja rääkis, et eelmine kord oli buss nii täis, et ta pidi trepil seisma ja jäi ukse vahele. Henn, kes oli ka tol korral trepil seisnud, hakkas ka nutma. Tol korral ma polnud märganud, et neil nii raske oli. Toomas tahtis uue peatuse asukohta küsida jututoast. Minu arvates võidi seal valetada. Jututoa avalehel olid tüdrukute pildid.
Oli keemia tund. Õpetaja kirjutas tahvlile valemeid, mida õpikus ei olnud. Mina vaatasin neid Sandri vihikust. Ma ei saanud midagi aru, seetõttu ei kirjutanud ma maha terveid valemeid, vaid ainult katkeid nendest. Valemist oli üksteise all mitu varianti, kahe poole vahel olid "on suurem kui või võrdne" ja "on väiksem kui või võrdne" või võrdusmärgid. Ma ei teadnud, mida tähendab võrdusmärgi ülemise kriipsu küljest alla suunduv pisike kriips. Üle valemite tõmmati pikad ülevalt alla kriipsud, et valemiosi üksteisest eraldada ja näidata, milline osa vastab millisele osale teises valemis. Sander küsis õpetajalt, kas ta saaks anda B tabelit. Selles olid B arvulised väärtused, mida arvutamisel kasutada. Üks poiss kommenteeris, et ainult Sandrit saab selline asi huvitada. Õpetaja andis ülesande vastata, millest sõltub õhutemperatuur. Märtsis pidavat see nii palju kõikuma, et selle mõõtmise asemel tuleb määrata vahemik, milles ta kõigub. Liis pidi püsti tõusma ja ta pakkus vastuseks, et õhutemperatuur sõltub kasvuhooneefektist. See oli vale vastus. Õiget vastust pidi tahvli juurde arvutama minema Krister. Ta hakkas kirjutama tahvlile metsikult keerulisi arvutusi, mis sisaldasid mitmeid tähelisi sümboleid. Tema ei arvutanud lõpuni, vaid jätkama läks Lauri K., kes arvutas sama keeruliselt. Ütlesin, et nad on kindlasti abituriendid, sest abituriendid on kõikidest teistest inimestest targemad. Kui vastus oli käes, küsis õpetaja, kas mina sain aru. Vastasin, et ei saanud. Enne tunni lõppu tuli seda kuulama üks teadlane, kes oli õpetaja tuttav. Kui tunni lõpul püsti tõusti, küsis keegi, kui palju imikud söövad. Vastuse teadasaamiseks hakati arvutama rindade ruumala. Koolisööklas istus minu lauda kolm võõrast, sealhulgas Raun oma naisega. Raun oli ise ammu koolieast väljas. Tänaval kõndides hakati meenutama luuletust Krauklisest. Läksime ühte wc-sse, kus iga selle luuletuse salmi lugemiseks oli erinev pott ja eri salme pidid lugema eri inimesed. Imestati, et viimase salmi lugemiseks on kehv pott ja eelviimase salmi pott on palju parem. Aga lahendus oli, et tuleb tarvitada kordamööda seda potti.
teisipäev, veebruar 17, 2009
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar