teisipäev, oktoober 06, 2009

Reeglid segased

Henn tahtis minuga kabet mängida. Mäng oli huvitav. Võitsin teda kolm korda järjest. Henn ütles, et mängime veel. Küsisin, kas ta tahab nii palju kaotada. Mängisime vendadega muudetud reeglitega malet. Küsisin ühe nupu kohta, kas see saab vastase nupu teistest nuppudest üle hüpates lüia või mitte. Klaus vastas, et ei saa. Ta ütles, et maamehed on tõsised mehed ja arvavad, et vastane saab reeglitest sama moodi aru nagu nemad. Ütlesin, et on ju teisigi nuppe peale ratsu, mis muudest nuppudest üle saavad hüpata - pikk ratsu ning lipu ja ratsu hübriid. Vastase kuningas oli nurgas ja panin sellele vankritega äratõmbe mati. Öeldi, et tegelikult panin ma mati kõigile pajas olevatele kartulitele korraga.

Võitsin pika male turniiril mustadega mängides üle 2000 reitinguga vastast. Pärast mängu lõppu näitas üks mees, et ma oleks saanud kiiremini võita, kui ma oleks viinud vankri etturite taha ja neid vastase kuninga suunas edasi liigutanud. Vaidlesin vastu, et ma pidin teist vankrit kaitsma. Aga võibolla oli sellel mehel õigus, sest kui matt peale panna, ei ole enam mõlemat vankrit vaja. Olin võitnud sellel turniiril juba kahte nii tugevat vastast. Ühe reiting neist oli peaaegu 2100. Kui ma süvenesin ja mul mäng välja tuli, ei olnud ma neist nõrgem. Praegu oli mul +1 ja mängida jäi kolm vooru. Volpert ja üks väike poiss olid minust veel eespool. Volpertil paistis minevat sellel turniiril sama hästi nagu Moskvas. Aga näidati videot, kuidas see väike poiss hakkab iga järgmise vooruga kukkuma. Video jätkus temast taga olevate mängijatega ja pidi jõudma minunigi. Järgmine voor hakkas pihta. Üks poiss läks kohtuniku laua juurde ja ütles, et unustas protokolli ära anda. Kohtunik ütles, et enam ta seda vastu ei võta, tahtes parandada tabelis poisi võidu kaotuseks. Aga poiss ütles, et selleks pole põhjust, sest vastase protokoll on ära antud. Mina olin iga mängu lõpus unustanud vaadata mõtlemisaegu, kuigi need oleks huvitavad olnud.

0 vastukaja: