reede, november 12, 2010

Hobused malelaual

Mitu hobust on malelaual? Ratsu on võibolla selline üksik hobune, kellel ratsanik seljas istub. Aga vankri ette peaks ka hobuseid rakendatud olema ja võibolla rohkem kui üks.

*
Vennapoeg Joosep on esimese malenupu kohta nimetuse leiutanud. Ratsu kohta ütleb ta ih-ha-haa. Sama sõna kasutas ta ka puust malelaua kõvera sulgemiskonksu kohta, mille ta vahepeal laua küljest lahti kangutas.

*
Malepartiil on kolm staadiumi - avang, keskmäng ja lõppmäng. Kokanduses vastavad sellele supp, praad ja magustoit. Kui male ja kokanduse terminoloogia kooskõlla viia, tuleks iga suutäit käiguks nimetada.

*
Üks vastane ütles mulle, et ma mängin liiga passiivselt. Kuna samal ajal mängin sageli, siis võibolla tuleks mind nimetada aktiivseks passiivsete käikude sooritajaks. Vahepeal püüti kogu kiirmalet aktiivmaleks nimetama hakata.

*
Minu treenimissüsteem on viimasel ajal sarnanenud reklaami ohvri omale. Treenida on kasulikum enne võistlusi, aga huvi seda teha on suurem pärast võistlusi.

*
Marek Kolk küsis, millal minu kiirmale reiting 1900 peale jõuab. Seal ma olen juba olnud, nii et see pole kõige kõrgem eesmärk. Aga praegu on 1900 vist parem reiting kui kümme aastat tagasi, kui veel nii madalaid välja ei arvutatud nagu praegu.

0 vastukaja: