neljapäev, november 25, 2010

Mõtted ilusal lumisel päeval

Uue kirjutuslauaga olen rohkem rahul kui sellega, mis vend ära viis. Venna ära viidud laual olid ka sahtlid, aga sinna ma ei julgenud midagi panna, sest need polnud minu omad, kuigi venna asjadest olid need juba tühjaks tehtud. Laua peale julgesin asju panna, aga laud oli tänapäevase kujuga, millega ma polnud rahul. Sõnad "tänapäevane" ja "kaasaegne" on erineva tähendusega, aga neid aetakse vahel segamini. Rääkija jaoks kaasaegne on küll ühtlasi tänapäevane, kui ta räägib tänapäeval. Saksamaal nimetatakse parlamenti riigipäevaks, mis on veidi kummaline. Eestlastel oli ka maapäev, aga see oli ainult mitteametlik nimetus. Õige nimi sellele oli maanõukogu. Kahekojaline riigikogu jagunes riigivolikoguks ja riiginõukoguks. 1940. aasta valmisetenduse ajal unustati ülemkoja moodustamine ära. Ühes sissekandes küsisin, et kui rahvas on kõrgeim võim, kas siis riigipea on madalaim võim. Aga kui ülemkoda nimetatakse ülemkojaks, siis ta on nime poolest alamkojast kõrgem, kuigi on riigipeale sarnasem. Riigipea seostamist peaga sai veel seletada sellega, et riik seisab pea peal ja pea on all. Riigipööre oleks riigi jalgadele tagasi pööramine. Õudne on mõelda, et mõne haigusega peab ainult lamama ja ei saa ennast pöörata. Ühel hommikul ma ärkasin vara üles ja jalg oli nii valus, et mõtlesin, et uni enam tagasi ei tule. Kui valu üle läks, jäin uuesti magama ja uuesti ärgates valu tagasi ei tulnud. Mul olid juba väikse lapsena jalavalud. Siis soovitas arst jalgadele vaheldumisi külma ja kuuma vett lasta. Õhtul pidi kuum viimaseks jääma ja hommikul külm. Üks raamat, mille ma kooliraamatukogust laenasin, kandis pealkirja "Hommikust hommikuni". Õpetaja rääkis raamatust "Jussikese seitse sõpra", kus need sõbrad olid vist nädalapäevad. Ott Arder kirjutas, et aastad söövad kuid. Minu vanaema rääkis, et söömine on selline rõõm, millest ei tohi kaalu pärast loobuda. Tänapäeval tekib anoreksia oma välimuse pärast muretsemisest, keskajal ilmselt hoopis hinge pärast muretsemisest. Enda näljutamisega pidavat hakkama nägemusi nägema. Psühhiaatrilise ravi tagajärjel võivad hallutsinatsioonid ära kaduda ja kaalu juurde tulla. Füüsikas õpetatakse, et kaal ja mass on kaks erinevat asja. Inimesed püiavad ülekaalust vabaneda, aga parteid ülekaalu saavutada.

0 vastukaja: