teisipäev, märts 17, 2020

Luuletõlge

Erinevalt inglise, saksa ja vene keelest ei oska ma ungari keelest trükikõlblikke tõlkeid teha. Aga ma vähemalt proovisin kirja panna reaaluse tõlke aastatel 1759-1831 elanud ungari luuletaja Ferencz Kazinczy luuletusest:

PAAT

Petlikud veekeerised, metsikute kaljude vahel
Mu paat nagu lendaks lõbusat põgenemist,
Ja naergu vihane tuul ja paisuvad lained,
Ja kaljud, kuhu selline sageli otsa põrkas.

Minu naine ja see väikelaste rühm, see tagaaetav
Põseotsalt pudeneb suudlusega higitilk;
Minu lauto õrnad helid kõlavad südame kloppides,
See ripub laevamastil, mürtide vahel.

Udu ja öö katavad taas minu teed:
Kuid minu peale vaatab seal üks ilus täht,
Ja pühast usust täidetud masendunud südame sisse.

Elav inimene, elav inimene! Kuigi mis õudustele! -
Hädas ei jäta nad armastavat jumalat,
Lautot ja jüngrit.

0 vastukaja: