kolmapäev, märts 11, 2020

Auhinnad ja karistused

Jagasin pikal maleturniiril auhinnakohta. Minust eespool olijale anti juba auhind kätte. Rei läks tagantruumist vaatama, mida minu diplomile kirjutada tuleb. Seisin Kaunase puiestee hoovi tagaotsa lähedal ja vaatasin, kuidas vahepeal süüdimõistetuid karistust kandma viidi. Surmamõistetud pidid minema roomates ja vangi mõistetud käpuli, nii et vangivalvur neil seljas istub. Enne karistuse kandmise algust oli läbi viidud õppus, kus selgitati, kuidas tuleb kohale minna. Üks kaval vanamees, kes oli vangi mõistetud, kasutas ära valvurite omavahelist vastuolu ja pääses põgenema. Hakkasin naerma, mul oli hea meel, et mees alandamisest pääses. Sain küll teada, et ta on korterivaras. Mul tekkis kahtlus, et kui ma põgenemise üle rõõmustan, kas mulle antaksegi enam auhind. Aga Rei tuli ja andis mulle siiski diplomi. Sellele oli peale minu tänase koha kirjutatud ka minu varasematest saavutustest. Ma ei lugenud kohe kokku, mis oli kirjutatud. Mäletasin, et olen varem saanud seitsmendaid kohti, aga diplomil oleks seda nagu pisendatud, et olen saanud üks kord kaheksanda koha. Siis nägin, et mulle tundus siiski valesti, oli kiidetud hoopis, et tippturniiridel sai kohti 2.-8. Paul Keres.

0 vastukaja: