teisipäev, märts 31, 2020

Capablanca

Ütlesin isale, et kui ta midagi väga huvitavat leiab, siis ta võib mulle maleteemalisi viiteid juurde anda. Ühe viite ta üks päev andiski, aga teist artiklit ainult refereeris. Lugesin Rootsi eestlaste "Eesti Päevalehest" 21. oktoobril 1988 lk. 4 ilmunud kirjutist "EPL malenurk - oktoober 1988. Capablanca sünnist 100 a." ja olen kirjutanud lugemist lõpetades kaustikusse:

"Esimene kord, kui näen selles ajalehes ka malekäike. Võrreldakse Capablancat ja Kerest, et kumbki ei joonud ega suitsetanud ja mõlemad mängisid tennist, aga Capablanca suri veel nooremana. Puis on rääkinud, et Keres ei olnud karsklane. Loos mainitakse, et Capablanca soovitas uurida lõppmänge, aga kirjutaja ise kommenteeritud partiisid. Ka Rei on mulle uuemal ajal öelnud, et kellegi arvates peab 50 protsenti treeningust olema keskmäng. Aga mind on Capablanca siiski mõjutanud uurima lõppmänge rohkem kui ma seda muidu oleksin teinud. Ma ei pea ennast sellest hoolimata lõppmängus väga tugevaks. Lõppmängus olen seise maha mänginud ilmselt ka sellepärast, et siis jääb juba mõtlemisaega vähemaks."

0 vastukaja: