kolmapäev, aprill 01, 2020

Reeglites kirjeldamata nupud

Algas pikk malepartii. Minu vastane oli Trohhalev. Mõtlesin, et eelmine kord mängisin talle Prantsuse kaitse vastu vahetusvarianti, täna mängin varianti Rd2. Või ma võin mängida ka vahetusvarianti teist moodi kui eelmine kord. Minu vastane oli Viikmaa. Minu kõrval istus klassivend Sander, kes kommenteeris mängu. Algul vastasin talle, aga kui ta veel jätkas, siis ütlesin, et ärme rohkem räägime, pika mängu ajal ei tohi rääkida. Mäng läks katkestamisele. Mõtlesin, et ma ei tohi jätkamisel enne käiku teha kui vastane on saabunud, muidu talle öeldakse minu käik edasi ja ta analüüsib seda enne kohale tulekut arvutiga. Vastane saabus. Liputiival oli minul kuhi õunu ja vastasel kuhi maasikaid. Ütlesin, et lepime kokku, et need nupud, mille käimisviisi ei ole reeglites määratud, käivad nagu kuningas. Vastane ei olnud nõus. Ütlesin, et maasikaid on nii palju, et on võimatu, et need saaksid kõik mängu lõpuks löödud. Kui vahetada õunu ja maasikaid üks ühe vastu, siis ma kaotan mängu, sest maasikate arv on suurem. Vastane tundus tegevat käigu g5. Mõtlesin, et vastan sellele d4, siis oda tee vabaneb ja järgmisel käigul võtan etturi g5 ära. Aga ettur vist on juba d4. Raske oli mängida, sest kõik nupud olid peaagu ühesugused, need olid üksteisest raskesti eristatavad ja neid ei olnud hästi näha.

0 vastukaja: