esmaspäev, august 20, 2007

Keisri isiklik raamatukogu

Lugesin, et Venemaa keisri isiklikul raamatukogul olid osakonnad erinevates lossides. Kuigi ma olen ajaloomagister, ei tea ma ajaloo kohta kõike, nii ei oska ma ka seda informatsiooni eriti kommenteerida. Aga küsimusi võin esitada. Kas keisril oli ka mõni muu raamatukogu peale isikliku? Kas tema perekonnaliikmetel olid omakorda isiklikud raamatukogud või kasutasid nad keisri raamatukogu? Kas keisri isiklik raamatukogu oli riiklik või eraraamatukogu? Mida tähendab üldse eraisik? Kas eraelus on kõik isikud eraisikud? Või ainult need, kes töötavad eraettevõtetes? Kas Nõukogude Liidus oli eraisikuid, kui ei olnud eraomandit? Eraisiku kohta vaatasin tegelikult vahepeal "Eesti keele sõnaraamatust" järgi. Seal seletatakse eraisikut kolme vastandi kaudu. Need vastandid on sõjaväelane, ametiisik ja juriidiline isik. Aga kas sõnaraamatus ei ole viga? Kas Eesti president on sõjaväelane või eraisik, kui ta on põhiseaduse järgi vägede kõrgeim juht? Või kes täpselt on ametiisik?

2 vastukaja:

Oudekki ütles ...

Keisri isiklik raamatukogu peaks minu arvates tähendama just seda, et tegemist ei olnud riikliku koguga.

Simo Runnel ütles ...

Samas ütles Louis XIV: "Riik - see olen mina."