laupäev, mai 09, 2009

Kus midagi teha on vaja

Olin otsustanud, et ei kaitse magistrikraadi mitte ajaloos, vaid bioloogias. Lugesin juba teist aastat bioloogia raamatuid, aga kaitsmisele lähemale ei jõudnud. Veeber oli küsinud, mida ma niikaua teen, ma vist uurin kodus raamatuid. Tema pidas ilmselt õigemaks praktilisemat õppimist. Raamatute abil jõudsin katse jälgimiseni, kus inimene püüdis sekkuda konnade paljunemisse. Isakonn asus teele, et leida emakonnasid. Tee oli pikk ja inimene püüdis isakonna aidata, aga see oli raske. Lõpuks tuli kõik välja, aga äärepealt ei oleks tulnud. Sellest nägin, et mulle bioloogia ei sobi. Pean tegelema siiski millegi sõnalisemaga, seega ajalooga. Toomale sobib bioloogia paremini, sest tema oskab prepareerida.

Käis malepartii. Valgel oli mitu etturit rohkem, aga must ähvardas need tagasi võtta ja igavest tuld anda. Valgel oli kuningas g1 ja ta käis Lg2. Selle peale käisin mina mustaga Vg7 ja sain valge lipu kätte. Üks mees ütles, et lipule pihta saamiseks tuleb väga täpselt sihtida. Ma ei olnud nõus, sest väljade asukohad olid teoreetiliselt teada. Eesti riik oli rahalistes raskustes, aga öeldi, et kohe kutsuvad välisriigid teda korrale. Mina polnud küll kindel, et korralekutsumisest piisaks, selleks et asju õigesti tegema hakataks. Välisriikide abi pidi muretsema üks naisminister. Aga tema oligi vastutav lipu ettejätmise pärast. Lipu ettejätmine sarnanes suure rahalise kaotusega. Ütlesin, et see naisminister toob hiljem ise kaotuse. Sellega ütlesin ma mängu tulemuse pealtvaatajatele ette. Aga ise ei olnud ma kindel, kas mäng ikka lõppeb nii, sest sellesse võis veel pöördeid tulla. Öeldi, et see naisminister saadetakse alati sinna, kus midagi teha on vaja. Parajasti näidati olümpiamängude trekisõitu. Võistlesid kaks naisratturit. Üks oli noorena olnud väga tugev, aga nüüd oli tal üks jalalaba ära lõigatud ja ta ei saanud enam teisele võistlejale vastu. Ta jäi kohe taha. Ta tõukas maapinnalt hoogu vigase jalaga. Terve jalalabaga oleks muidu parem tõugata olnud, aga selle jalaga tõukama polnud ta harjunud. Äkki hakkas vigane rattur spurtima ja läks juhtima. Hakkas tunduma, et ta oli algul taha jäänud ainult selleks, et paremat positsiooni varitseda. Aga finišisse jõudes oli ta jälle taga. Siis näidati, kuidas naisminister sportlaste hulgas jooksis. Algul arvasin, et ta võistleb, aga siis sain aru, et on läinud hoopis õnnitlema. Üks hispaanlane meenutas seisu, millest üks Hispaania maletaja oli kunagi Napoleonile kaotanud. Oskasin seda seisu kommenteerida, sest olin seda partiid just raamatust vaadanud. Hispaanlane kahetses, et nende maletaja ei löönud rasket vigurit õigel hetkel maha, muidu oleks ta Napoleoni üle võidu saanud. Hakkasin kahtlema, kas tegu oli ikka Napoleoniga, pigem Keresega. Napoleoni võitmine poleks nii suur sündmus olnud, sest olin lugenud, et Napoleon mängis nõrgalt. Vähemalt alguses. Vanemana läks võibolla siiski tugevamaks. Meil toimusid saunas iga nädal välkturniirid. Olin Ustavile ja tema vennale kõik partiid kaotanud. See ei tundunud õige asi, sest minu juttudes oli male tähtsamal kohal kui nende omades. Tahtsin Ustavile öelda, et välgus võin ma talle kaotada, aga pikas males võidaksin juba mina. Isa mängutulemusi ma ei mäletanud. Elasime suures majas. Sinna saabus klassitäis lapsmaletajaid omavahel võistlema. Nad olid alles nii algajad, et neid pani imestama, et nad pidid mängima pika mõtlemisajaga. Võtab kaua aega, enne kui laps tugevaks muutub. Turniir pidi toimuma Vanemuise laval, sest üks meie maja osa oli teater.

0 vastukaja: