esmaspäev, jaanuar 31, 2022

Isamehe valimised

Istusin ühel peol pika laua nurgas. Rosenberg tõi söögiks türgi ube. Ta ütles, et esimesena pakub ta neid mulle, et mina kindlasti saaks. Türgi oad jäid minu ette lauale ja tõstsin neid endale mitu korda juurde. Lõpuks ütles Rosenberg, et ma neid rohkem ei võtaks, ta pakub kaugemal istujatele ka. Vastasin kaks korda jah - üks kord enne ja teine kord pärast Rosenbergi jutu lõppu. Vaatasin, et lähedal on ka teine oakauss, aga selles pole türgi oad. Mõtlesin, et Rosenberg näitas mulle ajakirja agraarajaloo numbrit võibolla sellepärast, et mäletas, et ma ükskord agraarajaloost kirjutasin, ja mõtles seetõttu, et mind agraarajalugu huvitab, aga ma olin kõik sel teemal loetu ära unustanud. See pidu, kus ma viibisin, oli pulmapidu. Öeldi, et nüüd valime isamehe, mina ütlen, kes isameheks saab. Kes on kellegi isameheks saamise poolt või vastu, see teatagu mulle. Kõigepealt sai ühe poolthääle Henn ja ühe Rasmus, siis palus üks poiss mulle edasi öelda, et mind ta blokeerib. Seejärel sai teise hääle Henn ja teise ka Rasmus. Tahtsin hääletusest kokkuvõtet teha, aga pidin selleks karjuma, sest saalis oli puhkenud lärm. Võibolla karjumisest hoolimata kõik minu häält ei kuulnud. Karjusin, et kaks häält on saanud Henn ja kaks Rasmus, aga kuna Henn eelmises pulmas juba oli isamees, siis nüüd on minu otsusel Rasmus. Ma võisin ise ka ühe hääle anda. Läksin Hennu juurde. Ta küsis, kas ma kiitsin teda rahvale. Hakkasin midagi vastama, ja siis ütlesin, et Hennu ei valitudki, tal vast on selle üle hea meel. Rääkisin kõndides. Rääkimist alustasin Hennuga ja kui lõpetasin, siis vaatasin, et nüüd oli minu kõrval hoopis Rasmus. Mõtlesin, et mulle anti küll vastuhääl, aga ei pandud tähele, et sellega olen ma ikkagi väljapaistvamate isikute hulgas, minu nime nimetati. Mõtlesin, et kui mulle antakse nüüd korraldus kedagi musitada, siis teen, nagu sülitaksin kolm korda pihku ja seejärel teen kolm käeliigutust. Algul mõtlesin, et löön käega vastu nägu, siis otsustasin, et mulle teist inimest käega ka puudutada ei meeldi, ma teen need käeliigutused õhus.

0 vastukaja: