kolmapäev, jaanuar 12, 2022

Partii malenurgas

Lugesin ajalehte. Minuga tuldi rääkima, aga ma tahtsin lugeda. Mõtlesin, et varem jäi mul väga tugevast malemängutasemest puudu ainult see, et ma ei osanud kahida, nüüd olen kahimise ka selgeks saanud. Märkasin, et ajalehe malerubriigis on mind nimetatud. Olin mänginud ühel maleturniiril tugeva vastase vastu väga hea partii, malerubriigis oli seda partiid nimetatud. Juttu oli ka sellest, et mängin kodus arvutiprogrammiga häid partiisid. Kuigi tundus, et võibolla kirjutaja peab neid partiisid võltsinguteks. Minu turniiripartii oli ära trükitud, ainult värvid olid nimedel ära vahetatud ja minu nimi oli asendatud ühe välismaalase nimega. Võibolla see välismaalane oli võtnud minu partii ja valetanud välismaa maleajakirjale, nagu ta oleks selle ise mänginud. Aga võis ka olla, et kaks mängijat mängisid üksteisest sõltumatult samasuguse partii, sest käike tehti loogika põhjal. Ajalehes kirjutati, et kui ma mängu võitsin, ei halvustanud ma vastast ühegi sõnaga. Ainult üks pealtvaataja oli öelnud mõned võõrkeelsed sõimusõnad. Tahtsin seda partiid järgi mängida. Vaatasin, et avangus on osa käike vahele jäetud, kõiki pole kirja pandud. Ajalehes sai nii teha, sest diagramm näitas, mis seis lauale kujunes, aga kui ma oleks need käigud ilma diagrammita ümber kirjutanud, ei oleks need olnud arusaadavad.

0 vastukaja: