teisipäev, september 23, 2008

Sõin kive

Isa näitas ühte minu juttu politseinikele, sest selles oli mainitud ka politseinikuid. Ühe jutu olin saatnud avaldamiseks "Loomingule". See loeti toimetuses huviga läbi, aga ei avaldatud. Nüüd said nad minu ideid kasutades uusi jutte kirjutada. Võibolla nad poleks seda siiski teinud, sest neil oli teisi teemasid ka. Parem siiski, et juttu vähemalt toimetuseski loeti, nagu ka lapsed loevad üksteise jutte. Olime Peedul. Vastasmaja verandalt tuli üks naine, kes pani ühe asja põlema. Olime Mati Undi pool. Isa tutvustas mind. Unt imestas, kui kuulis, et see olen mina. Ta ütles, et on nii palju minu raamatuid lugenud, et tal tekkis vajadus mind näha. Selline vajadus sai tekkida ainult kirjanikul, kes on harjunud teiste kirjanikega kohtuma. Minul ei tekkinud raamatuid lugedes mingit vajadust autoritega kohtuda. Kui söömine hakkas läbi saama, koristati lauda. Minu vastas istuv Unt sikutas laualina enda poole. Hoidsin sellest kinni ja püüdsin tagasi tõmmata. Nii liikus lina mitu korda edasi-tagasi. Minu teostel oli Undi omadega sarnasusi. Kui minu nõud olid ära viidud, siis nõudsin, et Unt mulle uue noa ja kahvli annaks. Selles majas oli põrand kaetud ilusate kividega. Sõin ilusamaid kive. Lõpuks lõpetasin, öeldes, et ma ei saa kõiki kive ka ära süia. Väike vend vaatas põrandal naissportlase fotot ja nimetas pildilolijat titaks. Ta ütles, et kuigi see naine on meistersportlane, on ta tita. See ajas mind naerma. Tegelikult ei ole kõige õigem alati just selliste asjade üle naerda. Isa rääkis mobiiltelefoniga. Kui ta oli lõpetanud, siis ta ütles, et nutab seda, kuidas Pillel doktorieksam läks. Pillele oli tänasel doktorieksamil antud 21 küsimust, millest ta oli vastata osanud ainult 13-le. Algul mõtlesin, et see tähendas läbikukkumist, aga siis sain aru, et ta vastas siiski rohkem kui pooltele küsimustele. Pille ütles, et sai hindeks 3-. Uue skaala järgi vastas 3 vist C-le, kuigi C on sisuliselt sama, mis varasem 4. Ütlesin: "Piirimäe...", aga mul ei lastud lauset lõpetada. Kui sain jätkata, siis ütlesin, et Piirimäe on öelnud, et kui üks oluline osa on puudu, siis eksamilt läbi ei saa. Näiteks kui raamat on lugemata. Sain Pille käest ühe eseme. Olime jõe ääres. Toomas viskas ümmarguste kividega lutsu, nii et kivi sulpsatas palju kordi vee alla ja sealt välja. Üks suur kivi lendas otse eemale kõndijate kõrva äärest mööda. Toomale tehti märkus, et ta praegu ei viskaks. Teise kivi viskas keegi minu lähedalt mööda. Jõudsime metsa alla, kus oli kaks suurt kivi. Seal oli Poola-Ukraina piir. Oli küsimus, kas üks neist riikidest on need kivid üheks liitnud või on teine riik kehtestanud, et üks kivi jääb ühte ja teine teise riiki. Henn küsis emalt, mis asjad on metsas kehtivad reeglid. Oleks võinud arvata, et Henn on seda ülikoolis õppinud. Ema vastas, et reeglid on seadused. Ütlesin näiteks: "Džungliseadus."

0 vastukaja: