laupäev, oktoober 25, 2008

Kaks tabelit

Lõppenud tugevate mängijate maleturniiri kohta oli kaks tabelit, milles paremusjärjestust oli arvestatud erinevalt. Üks naismängija oli ühes tabelis oluliselt kõrgemal kui teises. Ütlesin, et see tuleb sellest, et ta tegi viike. Küsiti, kellega ta viike tegi. Vastasin, et peaaegu kõigiga. Ühes tabelis anti võidu eest kolm punkti ja viigi eest üks, aga võimalik oli seal saada ka ainult pool punkti. Viimane kehtis vist siis, kui meesmängija naismängijale punkte ette andis. Me lõpetasime ülikooli. Küsisin Tristanilt, kellel on kõige kõrgem keskmine hinne. Lootsin, et kuigi mul võeti lõputöö hinnet alla, tuleb mul muude hinnete pealt teistest kõrgem keskmine, nii et saan ikkagi magistrantuuri. Aga Tristan ütles, et kõrgeim keskmine on hoopis temal. See olevat tal 10,2. Vaidlesin vastu, et nii kõrge pole võimalik, kui kehtib 10 palli süsteem. Tristan kritiseeris seda, kuidas ma lõputööd kirjutasin. Ei tohtivat teha nii, et vaatan kasutatavate raamatute igalt leheküljelt, kas on millelegi viidata. Hakati kätte andma lõputunnistusi. Kõigepealt anti neile, kes olid läbinud viimasel aastal 4 semestri asemel 3, nii et pidid üheks aastaks veel kooli jääma. Minu nimi jäeti vahele. Aga see tähendas tegelikult, et minu nimi pidi tulema 4 semestri lõpetajate hulgas. Hakatigi neid lugema. Ootasin oma järjekorda teki all lamades. Mõtlesin, et ma ei saa tegelikult minna saali ette pidžaama väel, ma pean kutsuma, et õpetaja tunnistusega ise minu juurde tuleks. Kui loeti ette minu nimi, siis ärkasin.

0 vastukaja: