reede, juuli 16, 2010

Hallutsinatsioonid kuubikul

Mulle tuli pensioniametist kiri, aga sellega ei pikendatud mulle pensioni maksmist. Samuti jäin ilma õigusest päevakeskuses malet mängida. See tuli vist sellest, et olin esitanud avalduse viimasel hetkel. Läksin õiendama kodule kõige lähemasse päevakeskusesse. Aga see ei olnud vist õige koht. Sealt läksin edasi sellesse päevakeskusesse, kus olin seni malet mängimas käinud. Läksin ülemuse kabinetti. Ta ütles, et tema pole see ülemus, kellele ma olin avalduse esitanud. Pidin minema teise ülemuse juurde. Teine oli kirjaniku nimega. Aga see ülemus, kelle juures ma olin, küsis, et võibolla on üks kolmanda nimega inimene. Nüüd ma ei teadnudki.

Istusin auto tagaistmel. Eesistmel juhi kõrval istus sõiduõpetaja ja roolis tema õpilane. Oli sõiduõppe tund. Auto tegi kümme ringi ja see oli pikk aeg ära kannatada. Õpetati, et kui auto aken lahti teha, tuleb avada kaks akent korraga. Ma ei saanud aru, millised. Ja öeldi, et ise ei tohi seda kunagi sulgeda, vaid tuleb oodata, kuni ta sulgub automaatselt.

Lugesin "Sirbist" uute raamatute tutvustusi. Juhiti tähelepanu, et kaks erinevat tuntud inimest on korraga välja andnud nuputamisülesannete kogu. Lisaks oli teada, et sama on välja andnud Pärnits, kuigi teda polnud nimetatud. Raamatute hulgas nimetati allpool ka kahte värskelt ilmunud kuubikut. Ja kõige all tutvustati kuubiku kokkupanemise õpetust, mis kandis pealkirja "Absoluutne matemaatiline valem". Mul tuli uus mõte, kuidas võiks kuubiku kokkupanemist proovida. Seni olin kõigepealt kokku pannud ühe külje ja seejärel proovinud temaga kokkupuutuvat. Nüüd mõtlesin, et proovin teisena vastaskülge. Või ükskord olin eemalt näinud kuubiku kokkupanemise valemeid ja seal oli esimesel pildil T-tähe kujutis. Tulin voodist välja ja hakkasin kuubikut otsima. Ühes puukarbis oli kaks uut tüüpi kuubikut, millel olid eri värvi ruutude asemel erineva kriipsude arvuga. Ja neil ei olnud reas mitte kolm ruutu, vaid neli. Aga tahtsin leida vana tüüpi kuubikut, millel olid ilusad tumedad värvid ja mille olin ükskord sünnipäevaks saanud. Kui hakkasin kuubikut kokku panema, siis mõtlesin, et näen hallutsinatsioone, nii ma ei tea, mis värvi ruutudega päriselt tegemist on. Kui ma varem kuubikut kokku panna olin proovinud, ei olnud ma hallutsinatsioone näinud. Aga taipasin, et hallutsinatsioonid tulevad sellest, et see on unenägu. Ärkasin üles, võtsin uuesti kuubiku ja nüüd oli pilt silmade ees selge.

0 vastukaja: