neljapäev, juuli 08, 2010

Kasutasin kaheksandat köidet

Mängisime toa põrandal. Igaühel oli oma riik. Kaks riiki olid mittekristlikud, üks neist oli Tooma oma. Öeldi, et mittekristlikud riigid võivad kristlikud sisse piirata. Tõnu pühkis kõik riigid kokku. Ütlesin, et see on lubamatu kultuuri hävitamine.

Naisõppejõud viis läbi kunstiajaloo kontrolltöö. Ta andis rea küsimusi. Võtsin entsüklopeedia kaheksanda köite ja vaatasin sealt vastuseid. Kui olin pooled vastused ära kirjutanud, vaatasin, et keegi teine raamatuid ei kasuta, mistõttu lõpetasin selle ka ise. Järgmistele küsimustele ma hästi vastata ei osanud. Kirjutasin küsitud nimede taha lihtsalt "kunstnik". Viimane küsimus oli, kes on Viikmaa. Teadsin, et ka selle all mõeldi ühte kunstnikku, aga vastasin, et üks Viikmaa on Tartu kõige aktiivsem naismaletaja. Mõtlesin, kas Volpert ei ole veel aktiivsem, aga jõudsin järeldusele, et ei ole, sest Viikmaa tuleb temast viimasel ajal turniiridel ette. Kui õppejõud minu töö kätte võttis, ütles ta, et nagu Artur on öelnud, seda tööd ei ole mõtet lugema hakatagi. Vastasin, et esimestele küsimustele vastates mul läks meelst, et maha kirjutamine ei ole lubatud. See tuleb sellest, et viimasel ajal ma ei ole eriti koolis käinud. Kodus teen sellist tööd, mille puhul peetakse kiiduväärseks, kui ma kõik asjad järele vaatan. Aga ma teadsin neid vastuseid isegi, raamatust ma ainult kontrollisin. Õpetaja kirjutas töö peale, et see on kirjutatud entsüklopeedia kaheksanda köite abil. Ühe vastuse kohta küsis ta täpsustavalt, mida ma olen vastanud. Lugesin vastuse läbi ja ütlesin, et see mees aitas kasutusele võtta õ-tähte, sest õ ja ö on raskesti eristatavad. Õpetaja ütles, et see pole keelereformi ainus põhjus. Vastasin, et keelereforme on kogu aeg läbi viidud. Mõtlesin, et seda vastust ma ikka poleks ilma entsüklopeediata kirjutada osanud. Kui ma raamatut parajasti kasutasin, ei pannud ta seda ilmselt tähele. Hakkasime vaatama filmi kunstnikest. Mina vaatasin laua all lamades. Mõtlesin, et ma ei taha enam üldse koolis käia, asi pole ainult kontrolltöös.

0 vastukaja: