laupäev, juuli 24, 2010

Lasnamäe miljöö

Üleeilses lehes kirjutati, et tuleb hakata kaitsma ka Nõukogude-aegset arhitektuuri. Ühe osana sellest on kavas kuulutada Õismäe miljööväärtuslikuks piirkonnaks. Ajakirjanik küsis, miks mitte Mustamäe või Lasnamäe. Kas laul "Peatage Lasnamäe" tähendas siis, et peatage Lasnamäe lagunemine? Õismäel ma pole käinud, aga Lasnamäge olen näinud ja see oli kole. Ja minu meelest sõna "miljöö" ei tähenda üksnes arhitektuuri, vaid ka seda, mis keelt seal räägitakse, kui palju tarvitatakse alkoholi, kui palju varastatakse ja kui hästi inimesed seal ennast tunnevad. Kui praegu on Supilinn miljööväärtuslik piirkond, siis minu meelest üks selle osa on ka Supilinna päevad ja Supilinna selts, mida Lasnamäel vist ei ole. Mul on ka Annelinnast head lapsepõlvemälestused ja vahel näen unes, et kolin vanasse korterisse tagasi. Aga sama head mälestused oleks ilmselt ka siis, kui oleksin elanud mõnes teises kohas. Kui käin Tähtveres või Tartu kesklinnas, siis seal on ikkagi ilusamad majad kui Annelinnas. Kui midagi väärtuslikuks tunnistatakse, siis seatakse ta teistele eeskujuks, et selliseid kohti võiks rohkemgi olla ja et ta on mõnest muust kohast parem.

0 vastukaja: