teisipäev, juuli 06, 2010

Kardina valgel

Päike paistab nagu kardin. Kui tahta päiksepaistelisel päeval midagi arvutiga teha, tuleb kardin ette tõmmata. Ja kui ei taha, tuleb ikkagi. Peaks streikima hakkama. Ühes riigis olevat streikijad neid peksnud, kes tahtsid tööd teha. Mina ei peksaks. Peks ja poks on sarnased sõnad. Lihavõttemuna meenutab poksikinnast. Voodi peal vedelesid kolme sõrmega kindad. See võis ka mitte voodi olla. Vanasti käisin ma voodi all. Vahepeal oli minu voodi all lauavirn. Ma pole sel aastal veel laudpõrandaga rõdul lugenud. Köögis on ka laudpõrand. Alguses ei olnud. Kui lauad pandi, siis algul liiga suurte pragudega ja sodi läks vahele. Sodi läheb ka kapi ja pliidi vahele. Ühel päeval küsisin, kas elektripliit on ka kodukolle. Kodutu on ühtlasi kodukoldetu. Üks aasta oli minu mälu järgi rahvusvaheline kodutute aasta. Siis pidi vist igal rahval kodutuid olema. Potjomkini kodutu eest saaks hoolitseda. Raamatus Potjomkinist öeldi, et Potjomkini küla polnud olemas, tegelikult olevat ta ehitanud päriselt linnu. Ma pole viimaseid selle sarja raamatuid ostnud. Kui ütlesin, et kõige rohkem laenatakse Eesti kirjanikest Tohvri raamatuid, siis ei teatudki sellist autorit ja soovitati mõni ta raamat osta. Varsti tuli meelde, et oleks nagu temast kunagi kuulnud. Kuna see on varjunimi, siis võibolla räägiti teise nime all, aga õiget nime ma ei tea. Nimi ei rikkuvat meest. Aga miks siis varjunimesid võetakse?

0 vastukaja: