kolmapäev, aprill 13, 2011

Uutmoodi nummerdamine

Oli koostatud selline maleülesanne, millel üks rida ja üks liin jäid väljapoole malelauda ja seal oli ka nuppe. Üks mees, kes hästi malet mängida ei osanud, pakkus lahendust. Särgava ütles talle, et see on vale lahendus. Särgava sõnul oli selles seisus seitse või kaheksa erinevat lahendust. Mina olin vastuse ära vaadanud ja olin näinud, et vastuseks oli antud ainult üks variant. Särgava mõtles natuke ja pakkus omapoolset lahendust. Mina ütlesin, et see on vale. Särgava hakkas uuesti mõtlema. Ütlesin, et kui ülesanne läheb malelaua piiridest välja, siis on raskem aru saada. Oli tund keemiaklassis. Õpetaja joonistas tahvlile malelaua. Ta näitas, et ridade numbreid saab kaheksast edasi ka suurendada. Aga ta nummerdas read ja liinid ära mitte täisarvudega, vaid igasuguste keeruliste tehetega ja murdarvudega. Ta oli matemaatika õpetaja ja teadis, et nii saab teha. Nii tuli käiku tehes arvutada välja, mis rea ja liini järjekorranumber kokku annavad. Ago levitas kirja, et tema sellist numeratsiooni ei poolda. Mina ja Lauri K. pidime minema tahvli ette ja mängima näidismalepartii, sest meie olime klassis ainukesed malega tegelejad. Kui ma olin Laurile esimest korda kaotanud, olin olnud masenduses, sest tema oli minust malega palju vähem tegelenud. Aga nüüd leidsin, et see on normaalne, et igaüks võib minuga võrdsel tasemel mängida, tulgu mis tulemus tuleb. Kuna mul ei olnud taskuarvutit, pidin tegema arvutusi peast. Ütlesin enne klassi ette minekut Erikule, et ma oleks ju võinud kodust eurokalkulaatori kaasa võtta, see on mul nüüd olemas. Eurokalkulaatoril oli küll see puudus, et tal ei olnud mälu. Meie klassist oli tunnis ainult üks rühm, aga uks läks lahti ja sisenes terve B klass. Ühed B klassi poisid arutasid, kes tunnis on. Nad ütlesid, et fašistid on kohal. Krister ütles selle peale, et anekdooti eestlasest, venelasest ja sakslasest on igal pool räägitud, mis fašism see on. Läksin klassi ette. Mõtlesin, et fašismist rääkijatele võiks vastata, et olin fašist, aga enam ei ole. Õpetaja hakkas minuga pahandama. Ta küsis, miks ma siia üldse tulin, kui ma ei oska. Tahtsin öelda, et ma võin ära ka minna, aga mul ei tulnud suust häält välja. Tahtsin öelda, et kuigi ma ei saa rääkida, ma vähemalt kuulen. Aga ka selle jaoks ei tulnud häält. Õpetaja hüüdis vihase häälega: "Kaire!" Mitu inimest tõusis püsti, sest Kaire polnud midagi halba teinud.

*
Inimesed kiitsid roheliste saadikuid, aga Jürgen kritiseeris neid ühekaupa kõvasti. Ainult Strandbergile pani ta kõrge hinde. Aga Strandbergi kohta ütles ta ka, et Strandberg võtab liiga palju sõna, nagu oleks ta saadetud Riigikokku Eesti saatust otsustama. Sellest hoolimata ennustas Jürgen, et Strandberg saab presidendiks. Selle pidi otsustama ühe rahvusvahelise foorumi soovitus. Sõin Riigikogu saalis õuna ja kuulasin, mida Krister ja Artur räägivad. Õuna seest ilmus nähtavale vastik usside pundar. Puhastasin sellest hambaid õuna teiste kohtade sisse, aga nii võisid järgmised mädaplekid nähtavale ilmuda.

0 vastukaja: