neljapäev, oktoober 07, 2010

Laps pistis plehku

Väike laps ja tema isa hakkasid meie poolt lahkuma. Laps paistis tundvat süütunnet asja pärast, milles võisin hoopis mina süüdi olla. Ta ütles: "Sõrme ei tohi kaugesse kohta pista," ja astus trepikotta. Kiitsime, et see on rekordiliselt pikk lause, mis ta on öelnud. Selles oli neli sõna. Nähtavale ilmus lapse isa. Ütlesin talle, et laps juba läks. Lapse isa läks lapsele järele. Aga varsti selgus, et laps ise on ikka veel meie pool. Ma ei saanud aru, kuidas see võimalik oli. Võibolla ta oli astunud ühest uksest välja ja kohe teisest sisse. Hakkasin last isale järele viima. Hoidsin tal käest kinni, et ta tasakaalu ei kaotaks. Olime kesklinnas. Nägin, kuidas lapse isa eemal last otsis ja teda nimepidi hüüdis. Hüüdsin vastu, aga ta ei kuulnud. Lapse isa ja ema nägid meid alles siis, kui me nendeni välja jõudsime. Aga laps ei lasknud ennast vanematele üle anda, vaid rabeles lahti ja jooksis enneolematu kiirusega tuldud teed tagasi. Lapse vanemad jäid nõutult seisma, mina hakkasin lapsele järele jooksma. Laps oli juba kaugel ja võis iga hetk vaateväljast kaduda.

*
Arvutis oli maleprogramm, aga ma ei osanud seda käivitada. Panin arvuti kõvaketast skänneerima. Ta peatus iga natukese aja tagant ja teatas, et midagi on valesti. Nagu vana tüüpi arvuti, nõudis ka see, et ma paneks sisse flopiketta, aga seda ma ei viitsinud praegu teha. Maleprogrammi kohta teatas arvuti, et tal ei õnnestu seda enam kustutada. Mina oleks tahtnud, et see oleks kas käivitatav või kustutataks, mitte kasutult arvutis seisev. Kui oleks puhkenud tuumasõda, siis oleks toas viibijad vist teistest kauem elanud. Aknast oleks näinud, kuidas tänaval inimesed surevad ja luukeredeks muutuvad, aga ise oleks nii kaua vastu pidanud, kuni toas toitu jätkub. Toas olid ühed tüdrukud. Üks neist näitas, et leidis vanast märkmikust puhast paberit. Mina leidsin oma märkmikust ka ja hakkasin sinna kirjutama. Kirjutasin palju kordi ühte ja sama lauset. Lõpuks märkasin, et lõpust on üks sõna puudu. Järgmistel kordadel kirjutasin selle lause juba koos selle sõnaga. Ütlesin, et kui mul on malemängust sõltuvus, siis vaatan, kas mul õnnestub tekitada endale sõltuvus ka teiste inimestega koos olemisest. See oli pikk ja sisutu tegevus, aga see võis meeldima hakata. Sõltuvuse tekitamiseks kasutasin seda inimest, kes lamas kõrvalvoodis.

0 vastukaja: