neljapäev, oktoober 21, 2010

Vandemurdja või vande tagasivõtja?

Keegi võttis sõja puhkemisel kuningale antud vande tagasi. Koolis anti kunagi pioneeritõotust. Kas selle on keegi pärast pidulikult tagasi võtnud? Või arvatakse, et korralik inimene peab lubadustest kinni? Pioneeritõotuse tekst tuli kirjutada vihikusse ja pähe õppida, et peast ette lugeda. Kui õpetaja seda dikteerima hakkas, ütlesin, et mina ei kirjuta, sest mina pioneeriks ei astu. Õpetaja nõudis, et need peavad ka kirjutama, kes ei astu. Tegelikult sellel oli isegi mingi mõte, et saaks järele vaadata, mida astujatest pärast oodata. Kirjutasin tõotuse vist üles tõotaja nime kohale lünka jättes. Ma ei tea, kas mul on see vihik alles. Enamus vihikuid on alles, aga algkooli osas on puudujääke. Vene keele vihikuid olen hävitanud, sest seal oli liiga palju punast värvi.

Pioneeritõotust ei võeta tagasi võibolla sellepärast, et see oli sundkorras antud ja sellesse ei suhtutud algusest peale tõsiselt. Kui öeldi "pioneeri ausõna", siis see tähendas, et valetati või tehti nalja.

0 vastukaja: