kolmapäev, august 08, 2012
Salliv ja sallimatu tõlgendus
Rumcajs pidi aitama päiksel ühe tamme tõrudele peale paista, et need küpseda saaks. Aga mõni puu võib kasvada sellises kohas, kus okste harali ajamisest pole abi, sest teise asja vari ei lase ikkagi päiksel peale paista. See tamm kasvas vist ka metsas, kus ta võiski olla teiste puude varjus. Tammed paistavad silma rohkem laiusesse kui kõrgusesse kasvamisega. Meie kooli õuel kasvasid tammed. Nende tõrudega pidasid õpilased sõda. Kui me mängisime kooli õuel pätti ja politseid, siis tammetüved olid vangla, mille külge politseinik vangid naelutas. Aga vangid kas päästeti lahti või tõmbasid ise naelad käte ja jalgade seest välja. See naelutamine sarnanes tegelikult Jeesuse ristilöömisele. Ristiusk sündis pärast Jeesuse ristilöömist, aga Muhamed asus juba eluajal maid vallutama. Kuigi alguses pidi vist tema ka põgenema. Feisbukis kirjutati, et kõik usud on üks ja sama. Seda on muidugi mujal ka kirjutatud. Aga peale kõigi uskude suhtes sallivate usklike on endiselt ka neid, kes ei luba vähimatki kõrvalekallet sellest, mida tema õigeks peab. Lisaks pühakirjade tõlgendamisele on sarnased erinevad suhtumised võimalikud ka seaduste tõlgendamisel. Eestis võimulolevad jõud tõlgendavad viimasel ajal põhiseadust väga vabalt, sarnaselt pühakirjasid tõlgendavatele oikumenistidele. Aga vahe võib seisneda ikkagi selles, et põhiseaduse vaba tõlgendamine võib viia sallivuse asemel diktatuurini ja enda võimu suuremana tõlgendamisena. Kuigi Eestis võimul olevad isikud tõlgendavad küll enda võimu suuremana rahva suhtes, aga väiksemana Brüsseli suhtes. Kuna osad neist juhivad meid ka Brüsselist, siis võibolla need ikkagi tõlgendavad oma võimu suuremaks, mitte väiksemaks. Aga Riigikogu liige, keda pole Brüsseli ametisse valitud, võiks sellele vastu hakata.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar