teisipäev, september 18, 2012

Suurendamisviisid

Koostasin nimekirja inimestest, keda ma võin usaldada. Klassikaaslastest panin sinna Eriku ja Kati S. Tegin paranduse, et ma võin neid vahel usaldada, sest nad olid mulle valetanud ka. Näitasin seda nimekirja Erikule. Erik rääkis Hitlerist. Ta küsis, kuidas inimene mõtles tuhat aastat ette. Vastasin, et mõtles küll, aga ta mõtles kohe ümber ka, sest ta mõtles pidevalt. Erik hakkas mulle näitama mingit seadeldist. Ma ei pannud tema juttu hästi tähele. Ta rääkis midagi silindritest. Küsisin, kas tuleb teha silinder. Erik karjus, et mitte seda. Küsisin, kas tuleb võtta silindri kujuline toru. Erik karjus, et seda ka mitte. Ta näitas mulle silindrikujulist teleskoopi, millega aknast õue vaadata. Ütlesin, et aa, ta räägib teleskoobist, ma algul ei pannud tähele, millest jutt käib. Kui ma oleks ise silindrit tegema hakanud, oleks see olnud lõhkumine. Ütlesin, et ma näitan teist suurendamisvahendit. Võtsin fotoaparaadi. Näitasin, et sellega saab suurendada enne pildistamist ja pärast pildi valmimist veelkord. Aga pärast suurendamine seekord ei õnnestunud. Varem oli see ju õnnestunud. Lõpuks sain aru, et lähedalt pildistatud asju uuesti suurendada ei saa, küll aga vaateid kaugemalt. See sõltus pikslite arvust. Üks suurendamisvõte oli veel, kui panna pilt suuremale ekraanile. Aga olid olemas piirid, millest suuremaks väljalõigatud tükk pildist ei läinud.

0 vastukaja: