esmaspäev, september 10, 2012

X väärtus

Kooli õuel sõideti suuskadega mäest alla. Sõitu alustati õue keskelt, kust algas järsem kallak. Aga väike kallak algas juba õue teisest otsast. Seal oli olemas ka rada. Läksin sinna ja ütlesin, et sõitu tuleb alustada ikka siit. Mõtlesin, et nii pika maa peal võib mul hoog liiga suureks minna. Aga võibolla mul oleks õnnestunud pidurdada.

*
Vanaema hakkas rääkima, et isa oli lubanud peol tallinlastega rääkida, aga oli rääkinud ainult temaga. Tallinlased kiitsid vanaema jutule järele. Tõnis küsis, kas isa temaga ka rääkis. Vastasin, et mõned sõnad rääkis. Tõnisel läks nägu rõõmsamaks ja ta kordas, et mõned sõnad rääkis. Ta küsis, kas isa Joosepiga ka rääkis. Vastasin, et ma nii täpselt ei mäleta. Hakkasin malenuppe põrandalt karpi korjama. Oda oli pooleks. Küsisin, kes neid malenuppe pooleks teeb.

*
Mõtlesin, et läheneb juba juuni keskpaik, siis mul peavad mõned lõpueksamid juba toimunud olema. Aga ma ei teadnud, mis kuupäevadel need pidid olema, nii ei saanud ma neile kohale minna. Nii täitus väga lihtsalt minu mõte, et võibolla ma teistkordsetele keskkooli lõpueksamitele ei lähe, sest olen neid juba üks kord teinud. Aga ülikooli sisseastumiseksameid meeldis mulle küll korduvalt teha. Füüsikas olin saanud esimesel katsel 17 punkti ja aasta hiljem 12. Võibolla võeti mul punkte alla selle eest, et eksamilehe lõppu kirjutasin: head aega, ma ei taha füüsikat õppida, vaid mulle meeldib eksameid teha. Antti oli seina pealt minu eksamihinnet lugenud ja küsinud, kas ma astun füüsikasse. Nii võis inimestele jääda mulje, et ma pole veel ülikooli sisse saanud ja katsetan iga aasta uuesti. Hakkasin lahendama matemaatika ülesannet ühe funktsiooni kohta. Tundides olin ainult tahvlilt maha kirjutanud, aga nüüd nägin, et oskan ülesannet ka ise lahendada. Mulle tuli meelde, et joonis tuleb ka teha. Eksamil olin teinud joonise, mille kohta õpetaja ütles, et see on liiga pisike. Nüüd tegin joonise pastakaga, mistõttu ta oli paremini nähtav. X väärtuse joon oli horisontaalteljega paralleelne. X võis olla nii positiivne kui ka negatiivne, seetõttu viirutasin mõlemalt poolt telge. Koolis oli õpetatud, et tuleb viirutada ühes suunas, aga ma tahtsin õpetajalt küsida, miks ma ei või teha ristviirutust.

0 vastukaja: