reede, september 21, 2012

Tehisinimene

Oli saanud valmis tehisinimene, kes toodi meiega malet mängima. Ütlesin tehisinimesele, et ma ennustan, et ta võidab kõik mängud. Nii juhtuski. Hakkasin talle rääkima, millist raamatut ta võiks lugeda. Ta küsis, miks ta peaks raamatuid lugema, ta lihtsalt teab, mis neis kirjas on. Mõtlesin, et annan talle keerulisema ülesande. Palusin tal kahte asja omavahel võrrelda. Seda ta ei osanudki. Tehisinimene oli magnetkaart. Ta hakkas mööda põrandat järjest kiiremini edasi-tagasi sõitma, et sein purustada ja meie juurest lahkuda. Võtsime talt energia ära. Ta jäi liikumatuks. Aga kui ta millegagi kokkupuutest korraks energiat sai, siis ta jälle natuke liigutas. Ütlesin, et kardan, et minu pangakaart võib ka minu juurest minema sõita. Aga panin ta taskusse, kus ta ei saanud hoogu võtta. Üks ajaloolane sai Tööerakonna valitsuse ministriks, ise Tööerakonda kuulumata. Ta ähvardas, mida ta teeb, kui üks mees tema ja Tööerakonna suhete kohta küsib. Lugesin koomiksit. Seal öeldi, et üks inimene on abielus. Tehisinimene ütles seda kuuldes kohe: "Lahutada!", et ise temaga abielluda. Kolmas inimene ütles selle peale, et mitte nii sirgjooneliselt. Tehisinimene otsustati ümber programmeerida, et ta vähem sirgjooneline oleks. Seal koomiksis oli juttu ühest Muhu saare objektist. Ütlesin, et ma sain teada, et ühe variandina tuleb jõuluvana Muhust. Hakkasin kahtlema, et jõuluvana ega näärivana sõna koomiksis ikkagi ei olnud. Aga kui ma uuesti vaatasin, siis jõulude ajal tulemisest oli küll.

0 vastukaja: