pühapäev, aprill 06, 2014

Üksi riidehoius

Istusin pooleldi magades auditooriumi ukse taga ja kuulasin läbi ukse loengut. Räägiti filosoofidest. Mõtlesin, et jätan räägitu meelde ja kirjutan pärast üles. Istusin klassis sees ja hakkasin tegema loengu kohta lühimärkemid. Ma ei kirjutanud ridu täis vasakult paremale, vaid ülevalt alla. Ühe rea vahepeal ülemisse otsa ka vasakult paremale Erinevad tulbad eraldasin üksteisest vahejoontega. Pinginaaber ütles, et ma kirjutan diagonaalselt, sest tulbad polnud paberi suhtes otse. Kui siin klassiruumis oli ühe klassi tund, siis istusin ühes reas, aga kui järgnes kahe klassi tund koos, siis istusin teise ritta ümber, sest sel juhul istusid poisid ja tüdrukud eraldi ridades. Otter seadis oma kandidatuuri valimistel üles. Vahepeal olid ajalehes ilmunud Otteri surmakuulutused, aga selgus, et neid avaldas ta niisama. Pärast seda, kui Saul oli võimult kõrvaldatud, oli ta kiitnud Ida-Saksamaad. Kõndisin tänaval ja mõtlesin, et Nõukogude ajal oli parem haridussüsteem. Hiljem hakati selle asemel hoolitsema õpilaste tervise eest, neid enam ei sunnitud. Mõlemal süsteemil olid oma eelised. Nõukogude ajal kasvatati enamus inimesi ateistideks ja kõigile õpetati selgeks vene keel. Õpetati ka Lenini tsitaate. Mõtlesin, et võiks välja anda raamatu, kus oleks piibliviited koos neile vastavate Marxi tsitaatidega. Läksin kooli riidehoiu meie klassi ruumi. Olin seal praegu üksi ja sain seetõttu rahulikult teiste riideid vaadata. Kaks joppi olid teistest ilusamad. Üks neist oli väike ja rohelist värvi ning Riinu oma, teine suurem ja sinine, vist Reeda oma. Minu jopp oli tagumises nurgas. Ma ei mäletanud, kas ma olin selle pannud sinna ise või oli keegi selle teistest kaugemale tõstnud, et mind klassist eraldada. Hakati minema koju. Mina kellegagi koos minema ei hakanud, sest mulle oli varem selgeks tehtud, et minuga koos minna keegi ei taha. Jõudsin koos Kristeriga Kalda teele. Krister keeras paremale, et minna Kalda tee bussipeatusesse. Aga kuna seda teed läks ka üks hiigelsuur hästi pika kerega must koer, keerasin mina vasakule, et minna Kaunase puiestee bussipeatusesse. Läksin korraks kooli riidehoidu tagasi.

0 vastukaja: