esmaspäev, aprill 22, 2024

Filosoofiline koolkond

Minu küsimus tänaste unenägude kohta: "Millisesse filosoofilisse koolkonda kuulub nende unenägude nägija: /.../"

Minu vastus: "Minu lemmiktegevus on mõtlemine. See peegeldub unenägudes selles, et neis esinevad raamatud ja malemäng. Arvan, et mõttes võib kaaluda erinevaid variante nagu maletaja, aga otsus on alles see, millise teo ma valin. Tegudes olen järjekindel, olen suurema osa elust raamatuid lugenud ja malet mänginud. Probleeme püian lahendada esimeses järjekorras headuse seisukohalt. Unenägudes väljendub see selles, et ma olen valmis teistele inimestele järeleandmisi tegema. Aga ma ootan ka teistelt head käitumist, nii ei taha ma järeleandmisi teha kõiges."

Tehisintellekti vastus: "Nende unenägude nägija võiks kuuluda eksistentsialismi koolkonda, kuna unenägudes esineb teemade nagu otsustamatus, kaotus, võit ja teadmatuse motiivid, mis võivad viidata individuaalsele vastutusele ja autonoomiale oma tegude eest. Samuti võib näha ebakindlust ja ebakõla reaalsuse ning tajutud reaalsuse vahel, mis on eksistentsialismi olulised teemad."

Minu kommentaar: "Ärkvel olles tean vähemalt umbes, mida ma tahan, kuigi kõik soovid ei ole teostatavad."

0 vastukaja: