pühapäev, november 29, 2009

Uurimistöö seentest

Lugesin ühe ajaloolase raamatut. Ta kirjutas seal, et on varemgi öelnud, et võim läheb paratamatult kellegi kätte. See tähendab, et kui Päts ei oleks kaitseseisukorda kehtestanud, oleks Tõnisson leidnud mingi põhjuse selle tegemiseks. Kirjutasin selle koha välja. Sulgudes lisasin omapoolse mõtte, et iga kaitseseisukorra väljakuulutamine ei ole veel riigipööre. Väljakirjutusi läks mul vaja magistritöö kirjutamiseks. Olin teinud väga palju väljakirjutusi ja neid oli raske kõiki üle lugeda. Magistritöö kirjutamiseks oli aega 15 päeva ja ma ei olnud sellega veel alustanud. See oli mul juba teine magistritöö. Mõlemad kirjutasin ajaloo osakonnas. Uue töö teema oli, milliseid seeni ema on korjanud. Sel teemal oleks saanud kirjutada töö ka bioloogia osakonnas, aga mina kavatsesin kirjutada rõhuga ajalool. Ema oli teinud enda korjatud seente kohta minu jaoks märkmeid. Mõtlesin, et võiks nende põhjal tabeleid koostada. Ema ütles, et tema märkmed on 1000 lehekülge ja mina pean tegema kokkuvõtte. Kaitsmisele kogunejad võisid mõelda, et kui ma olen püüdnud korjata võimalikult palju erinevaid seeni, siis ma saan seenemürgituse. Aga ema märkmed algasid sellest, milliseid seeneliike ta üldse tunneb. Muid ta polnud korjanud. Korjanud oli ta kuut liiki seeni, millest mina kõiki ei tundnud. Kõigi seenelkäikude kohta oli mitu lahtrit. Ühes lahtris oli põhjendus, miks ta korjas seeni just sealt. Põhjenduseks oli kirjutatud sageli, et see koht oli lähedal. Ühel korral oli kirjutatud, et see koht oli kirikutrepi lähedal. Kaitsmisel võidi ette heita, miks ei ole toodud arvandmeid, aga nende kohta polnud ema märkmeid teinud.

0 vastukaja: