laupäev, november 14, 2009

Ainult nali

Algas ajaloo tund. Ajalugu õpetas nüüd õpetaja Mitt. Õpetaja Kalme oli tundi kuulama tulnud, et mis probleemid mul Mitiga on. Öeldi, mis tänaseks õppida anti. Selle kohta ütlesin, et ma just sain Sandri käest seda teada. Tuleb välja, et ma eelmisest tunnist puudusin. Ma ei mäleta, miks. Mina arvasin, et täna tuleb vanema osa peale kontrolltöö. Minul ja Sandril oli kahepeale üks õpik. Mäletasin vanast ajast, et Mitile ei meeldi, kui igaüks ise õpikut kaasas ei kanna. Algas kontrolltöö uue osa peale. Seda ma ei olnud tänaseks õppinud, aga olin ülikoolis ajaloo üliõpilane olnud ja lootsin, et midagi ma oskan. Järgmisel hommikul ärgates kutsus õpetaja Mitt ehk isa filmi vaatama. Mõtlesin, et kui ma rääkisin, et ei mäleta, miks ma eelmisest tunnist puudusin, arvab Kalme, et ma valetan ja puudusin kontrolltöö kartmise pärast. Aga see ei olnud nii. Ajalugu oskasin paremini kui inglise keelt. Nüüd sain kontrolltöö parandatuna tagasi. Mitt oli sinna teinud punasega hulga parandusi. Põhiliselt oli ta parandanud käekirja, natuke ka keelt. Minu nime kõrvale oli kirjutatud 2. Tundus, et see oli hinne, kuigi raske oli silmi uskuda. Ülikoolis olin ajaloos saanud ainult viisi. Koolis hinnati siis rangemalt või asjatundmatumalt. Arvatavasti oli hinnet alla võetud sellepärast, et ma Mitiga vaielnud olin. Mõtlesin, et kui viin selle töö nüüd ülikooli ja küsin, mis hinne seal pandaks, öeldaks, et see on puhas viieline töö. Või öeldaks, et see on kolme-neljaline, aga igatahes mitte kaks. Vaatasin, et juurdekirjutusi ei ole tehtud mitte ainult punase, vaid ka sinisega. Töö lõppu olid kirjutatud mõned mõisted Rooma ajaloost, kuigi kontrolltöö oli olnud Eesti ajaloo kohta. Nüüd sain aru, et kõik parandused, juurdekirjutused ja hinne on klassikaaslaste nali, mitte õpetaja ei pannud mulle kahte. Kahte ei saanud ma saada, sest olin selles tunnis kohal olnud, kus seda osa võeti. Seda näitas ka see, et keegi oli lisaks töö algul olevale minu nimele kirjutanud lõppu autorinimeks Hannes Varblane (Hando). Olin lugenud seda paberit voodis, nüüd tulin voodist välja. Vennad olid vahepeal käinud teises toas, aga ütlesid seal, et mul on midagi, ja tulid tagasi, et kontrolltööd näha. Peitsin selle särgi alla ja hüüdsin, et nad mind rahule jätaksid. Tõnu ütles, et ta teeb mulle nüüd ruumiskandaali. See tähendas, et ta tahtis panna minu asjade asukohta asemele oma asju.

0 vastukaja: