Seda, et koolis käimise eest ei maksta palka, saab põhjendada sellega, et õppimine ei ole töö, vaid alles ettevalmistus selleks. Aga miks ei maksta kooliõpilastele heade õppetulemuste korral stipendiumi, kui üliõpilastele makstakse? Kas sellepärast, et vanem inimene on tähtsam? Kooliõpilane ei saa õppimise eest midagi peale hinnete, üliõpilane saab vahel stipendiumi, keskealine saab palka ka kehva töö eest, vanainimesele makstakse lihtsalt olemasolu eest. Kui hakkasin saama ülikoolis stipendiumi, hakkasin tänu sellele paremini õppima. Kui stipendiumivõimalus oleks olnud esimesest klassist peale, võibolla oleksin siis algusest peale paremini õppinud. Kui asja poleks lootusetuks teinud selline aine, kus puudusid sünnipärased eeldused. Aga kõiki aineid ei peaks võrdselt arvesse võtma. Võibolla peaks igas õppeaines olema eraldi stipendium, nii et võimekamatel oleks võimalik saada mitut stipendiumi korraga. Öeldakse, et nooremas eas õppimine on tähtsam. Ülikoolis oli stipendiumil see varjukülg, et see pani mind valima rohkem neid aineid, kus maksimaalse tulemuse saavutamine oli kergem. Aga enne üheksandat klassi ainete valimise võimalust ei olnud ja siis sellist varjukülge poleks olnud.
Täiskasvanutest teevad osad vaimset ja osad füüsilist tööd. Kooliõpilased peavad kõik tegema vaimset tööd. Inimese tõstab teistest loomadest kõrgemale mõistus, mitte füüsiline jõud. Kellel on lapsena vaimse töö tegemise võimalused suuremad, on lapsena rohkem inimene.
neljapäev, august 25, 2011
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar