esmaspäev, august 01, 2011

Üks kursusekaaslane on ajakirjanik

Lugesin "Eesti Päevalehest" lehekülje suurust Simsoni artiklit. See oli gooti kirjas ja ajalooteemaline. Infopartisan oli Simsoni kohta kirjutanud, et kuidas saab ajalugu õppinu Eesti ajalugu nii halvasti tunda. Aga kaugemate maade ajalugu tundis ta hästi. Artikli lugemise tegi raskemaks see, et selles oli kasutatud palju lühendeid, mis tähistasid kunagisi ajalehti. Mina mõtlesin lühendite tähendused veel välja, aga kõik lugejad ei saanud neid teada. Artiklis oli juttu 17.-18. sajandist. Simson kirjutas, et need sajandid vastasid praegusele sajandile ja siis kanti samasuguseid riideid. Saabus teisi minu kursusevendi. Üks neist küsis, kas me "Eesti Päevalehes" ühte imelikku artiklit märkasime. Vastasin, et märkasin küll, mina lugesin sealt gooti kirjas Simsoni artiklit, aga nüüd on see paberilt kustunud. Teised olid selle koha peal näinud ühte teist artiklit. Läksin majja sisse. Ringi vaadates nägin igal pool kursusekaaslasi. Läksin ja istusin ühte õppetooli. Seal alustati loengut. Lahkusin sellelt varsti, sest tegemist ei olnud minu õppetooliga. Olin juba aasta magistriõppes olnud, aga ei olnud veel magistritööd kirjutama hakanud. Loengutes käisin ka teistest vähem. Kui mult oleks küsitud, siis oleksin öelnud, et võibolla ma ei kirjutagi magistritööd. Läksin ülemise korruse auditooriumisse. Seal juhendas üks naisõppejõud ühte naisüliõpilast. Õppejõud ütles, et üliõpilane on rumal, kirjutada tuleb hoopis teist moodi. Sellistele üliõpilastele oli lubatud, et õppejõud peavad nende suhtes üleolevad olema, lõpuks said nad ikkagi maksimaalse hinde. Minu suhtes kehtisid palju suuremad nõudmised. Õppejõud ütles, et seda, et kõik üliõpilased peavad midagi uurima, on näha tube koristades. Loengus istusin alguses Eriku kõrval uksepoolse rea teises pingis, siis tahtis Eriku kõrvale istuda Krister ja mina pidin minema esimesse pinki Arieli kõrvale. Pahandasin, et teine pink oli minu koht juba esimeses klassis. Ariel hakkas mind kätega torkima. Tõusin püsti ja ütlesin tema kohta mitu sõimusõna. Viimane neist oli, et ta on Ariel. Hakkasin koju minema.

0 vastukaja: