Mul paluti linnakaardil näidata teed meie kooli juurde. Ma polnud harjunud näitama ja näitasin mitu korda valesti. Tegelikult viisid kooli juurde kitsamad tänavad kaardi keskkohale lähemal. Läksime laevaga sõitma. Kui Peipsile jõudsime, oli seal nii suur lainetus, et ma hakkasin sõitma tulekut kahetsema. Bussi tahtsid siseneda kaks pätti. Kui me neil eest ära sõitsime, ronisid nad bussi katusele ja tahtsid vägisi sisse tungida. Võtsin noa ja ütlesin, et kõik teised ka relva kätte võtaks. Torkisin noaga pätid auklikuks. Pärast seda istusid nad laevas puujalaga. Selliseid Inglismaal tegelikult austati ja taheti nende lugusid kuulata.
*
Tõstsin maleturniiri vaheajal ühes ruumis kiires tempos oma taskumalenuppe. Üks poiss hakkas mind intervjueerima. Ta palus, et ma iseloomustaks olukorda. Rääkisin, et praegu ma puhkan. Kiiresti nuppude tõstmine on puhkus. Aeglaselt on neid tahtmist tõsta ainult turniirimängu ajal. Või kui seda vabal ajal teha, siis juppide kaupa. Viisin Hennu magama. Ema pistis pea meie toa uksest sisse ja ütles, et ma ka läheks. Algul arvasin, et ta ütleb, et ma oma voodisse läheks, aga siis sain aru, et on juba hommik ja ta tahab, et ma kooli läheks.
*
Lõin Arieli ja ta naeris. Selgus, et olin tegelikult löönud peksu automaati. Leidsin, et sellise automaadi leiutamine on kahjulik, sest seda tarvitades harjuvad inimesed kõvasti lööma ja pärast löövad päris inimest ka. Mul hakkas Arielist kahju. Tema lõi mind võibolla sõbralikult, aga mina ei saanud aru ja lõin vihaga vastu.
*
Tegin geograafia eksamit. Oskasin kõigile õppejõu küsimustele vastata. Seetõttu hakkas talle minu küsitlemine meeldima ja ta esitas järjest rohkem küsimusi. Mul oli konspektist osa loenguid puudu, aga nende kohta polnud veel ühtegi küsimust tulnud. Õppejõud küsis ühte perekonnanime. Ta ütles nime mõlemad pooled saksa keeles ja ma oskasin mõlemad ära tõlkida. Seejärel näitas ta mulle ühte fotot ja tahtis, et ma võrdleks selle kahte leeri ehk kahte poolt. Loetlesin, millised on sarnasused. Mulle hakkas tunduma, et foto on ühelt meie klassiekskursioonilt ja see õppejõud on tol korral kaasas olnud praktikant. Siis oli ta praktikant koolis, nüüd ülikoolis. Ütlesin, et fotol on kahtlaselt tuttavaid nägusid. Seda ma ei öelnud, et ma olen seal ise. Vahepeal tõstsin pilgu kõrgemale ja ütlesin, et mõlemal pool on sibulkuplitega kirikutornid. Aga kirik ei saanud nii suur olla. Järelikult ei olnud tegemist ühe foto, vaid kahe erinevaga samast kohast. Ütlesin, et mõlemad fotod on tehtud samal päeval. Õppejõud rääkis, et ta laseb eksamineeritavatel enda väljamõeldisi rääkida, ei kommenteeri, ja järgmine räägib kuuldu põhjal sama juttu. Ta hakkas järgmisele vastajale uut pilti ette valmistama. Ta ei kavatsenudki näidata ehtsat fotot, vaid tõmbas selle musta tušiga üle. Võibolla mulle oli näidatud samasugust. Õppejõud ütles, et see käib kiiresti.
esmaspäev, august 15, 2011
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar