laupäev, detsember 11, 2021

Haapasalu

1. Olen Haapsalus suvitamisest varem kirjutanud seoses malemänguga ja luuletusena, samuti listis.
2. Olen jõudnud järeldusele, et Haapsalus suvitasime aastal 1985, aga minu ema on arvanud ühe seose järgi, et see oli varem.
3. Haapsalusse sõitsime mina, isa, Pille ja üks "Edasi" ajakirjanik.
4. Elasime internaatkooli ühes toas, muudes tubades oli muid suvitajaid.
5. Käisime mere ääres kalu vaatamas.
6. Rääkisime Pillega, et võiks ise ka kalu püüda ja kätte saamise korral merre tagasi lasta.
7. Käisime merel laenutatud paadiga sõitmas.
8. Isa ütles, et kuigi Noarootsi on piiritsoon, võib ta sinna minna, sest oli samal aastal seoses Ruhnus käimisega saanud pikaajalise piiritsoonis viibimise loa.
9. Mina olin kindel, et sõitsimegi Noarootsi välja, aga Pille väitis hiljem, et see oli üks lähem saar.
10. Paadisõidu ajal käisime ka ujumas ja mulle öeldi, et ma olen mereveest purjus.
11. Käisime rannas ka ilma paadisõiduta, vist Paralepa rannas.
12. Haapsallu jõudmise päeval näitas "Edasi" ajakirjanik skeemil, et Haapsalus on veekogud Suur viik ja Väike viik.
13. Käisime piimasaalis ja muudes söögiasutustes söömas.
14. Haapsalus sain esimest korda elus viinerit, Tartus olid tol ajal müügil ainult sardellid.
15. Kõndisime mööda Haapsalu väikeste majadega tänavaid ja ühel päeval nägime igal pool ühte ja sama võõrast inimest.
16. Käisime Haapsalu lossivaremetes ja räägiti, kuidas seal Valge daam seina peale ilmub.
17. Käisime kuulamas kontserti, kus mängiti klaverit ja viiulit.
18. Pillele meeldis rohkem klaver ja mulle viiul.
19. Käisime raamatupoes, kust minu pealekäimisel osteti raamat "Kes levitab anekdoote".
20. Isa ja "Edasi" ajakirjanik mängisid omavahel malet.
21. Vahepeal mängisime neljakesi, kordamööda tegid käike laps ja täiskasvanu.
22. Ühte minu käiku kiideti, aga järgmisel käigul tegin suure vea.
23. Mängisin edasi Pille vastu, mäng jäi pooleli, aga täiskasvanute hinnangul oli Pille seis parem.
24. Kui ma "Edasi" ajakirjanikule midagi õpetasin, ütles ta, et Nõukogude ühiskonnas kõik kõiki õpetavad, aga keegi enam õppust ei võta.
25. Ärasõidu hommikul oli mul magades külm ja nägin unes tulekahju.
26. Sõidu ajal rääkis "Edasi" ajakirjanik oma ajalehe rubriigist "Siit- ja sealtpoolt Emajõge", et see pealkiri on kahemõtteline.
27. Kui ma õigesti mäletan, siis Haapsallu sõitsime Paide kaudu bussiga ja tagasi Tallinna kaudu rongiga.
28. Haapsalust olime teinud ühel päeval väljasõidu näidissovhoosi, kus räägiti, et kui kartuleid hõredamalt maha panna, siis saab suurema saagi.
29. Käisime Rohukülas, kus tõusid õhku sõjalennukid nagu Tartus.
30. Olen viibinud Haapsalus ka aastal 2005 seoses Hiiumaal käimisega.

0 vastukaja: