reede, detsember 17, 2021

Sõidud Tallinnasse

1. Ma arvan, et ma mäletan kõiki Tallinnas käimisi ühekaupa.
2. Esimest korda sõitsin Tallinasse natuke pärast 7-aastaseks saamist, võibolla tänu vanavanaemalt saadud postkaardile.
3. Pille oli varem koos emaga Tallinnas käinud ja nende tagasitulekul olin küsinud, kas nad loomaaias jänest nägid.
4. Tallinnasse sõitsin koos emaga rongiga ja rongis ema õpetas mulle kirjatähti.
5. Meie vastas istusid kaks vanainimest, kellest üks vaatas aknast välja ning ütles: "Võilill õitseb vägevalt."
6. Tallinnas käisime kaubamajas, kust ema ostis käterätte.
7. Käisime vanavanaema ukse taga, aga teda polnud kodus.
8. Seepeale sõitsime Pääskülla, kus elas onu pere.
9. Pääskülas Helena näitas mulle mängukanu.
10. Ema vaatas, mis rongiga tagasi minna, ja mäletan, nagu oleks üks rong läinud Tartusse Venemaa kaudu, aga seda me ei valinud.
11. Mult küsiti, mis mulle Tallinnas kõige rohkem meeldis, vastasin, et tornitippude kuldsed kuulid.
12. Nagu ühes sissekandes mainitud, võisin Tallinnast rongiga läbi sõita aastal 1985 teel Haapsalust Tartusse.
13. Neljandas klassis toimus klassiekskursioon Tallinnasse.
14. Buss tegi peatuse, et kõik saaksid endale osta fantat, mida Tartus ei müüdud.
15. Fantapudel kortsutas enne sõidu algust kätte antud klassipilti, mida polnud kuskile peale kilekoti panna.
16. Käisime igavese tule juures, kus püüdsin välja näidata negatiivset suhtumist, mille eest õpetaja tegi mulle märkuse.
17. Käisime loomaaias.
18. Käisime vist Kadriorus, kus puudutasin käega kasvava puu lehte, mille eest õpetaja tegi mulle teise märkuse.
19. Kuuendas klassis käisin Tallinnas luuleauhinda kätte saamas koos kahe klassikaaslase, kahe muude meie kooli klasside õpilase ja pioneerijuhiga.
20. Auhinnad anti kätte raekojas suuremale arvule inimestele.
21. Auhinnaks anti hulk esemeid ja loeti ette hulk auhinna saanud luuletusi.
22. Auhinna üleandja ütles vaiksema häälega: "Ole tubli luuletaja".
23. Käisime hilisemal kellajal kolme poisiga Lasnamäed vaatamas.
24. Oleksime peaegu Tartu bussist maha jäänud, aga kui sellele jõudsime, ütles pioneerijuht, et ta veel ei pahanda.
25. Tagasisõidu ajal sõin Tallinnast ostetud pikka saia, minu kõrval Ivar nimetas seda näost sisse ajamiseks.
26. Ma peast ei mäleta, mis aastal käisime Tallinnas Jürgeni ja Kaja pulmas.
27. Pärast pulmapidu istusime autosse, mille juht näitas, kuidas ta oskab jää peal autot pöörlema panna.
28. Läksime ööbima vanavanaema poole.
29. Vanavanaema laulis laulu, mille kohta ütles, et sellega on kõik lapsed magama jäänud.
30. Mõtlesin, et mina ei jäänud, aga praegu mõtlen, et kaua ma pärast seda ärkvel ei olnud.
31. Kas enne või pärast pidu käisime Pääskülas, kus vaatasime Soome televisioonist Tarzani filmi; samuti käisime ema klassiõe ja tema poja pool.
32. Aastal 1990 käisin koos emaga Peedult Tallinna haiglas vanaisa vaatamas.
33. Rongisõidud algasid vara hommikul ja lõppesid hilja õhtul, rongis lugesin umbes 180 lehekülge Dumas' romaani "Kümme aastat hiljem".
33. Samal aastal hiljem sõitsime perega mikrobussis Tartust Tallinasse vanavanaema 90. sünnipäeva peole.
34. Vanavanaemal oli kombeks teha sama retsepti järgi hapupiimakooki, mille me tema käest olime õppinud.
35. Erinevus oli koogi kujus, vanavanaema koogivormi keskel oli auk.
36. Tallinnas oli morss teistsuguse maitsega ja arvasin, et see tuleb Tallinna klooriveest.
37. Aastal 1991 sõitsime klassiga kaks korda Tallinnast läbi, kui käisime Soomes.
38. Üks aasta pidime sõitma kooli võistkonnaga malevõistluse Valge Vanker finaali, aga sõit jäi ära, sest võistluste aja muutmisest ei teatatud maletreenerile, vaid kooli õpilasomavalitsusele.
39. Kõige pikemalt olin Tallinnas jaanuaris 1995, kui mängisin 5 päeva Eesti noorte lahtiseid malemeistrivõistlusi.
40. Ööbisime internaadis, kust sõitsime kesklinna mängima bussiga.
41. Mul lõppesid tahtmatult bussipiletid otsa ja kontroll oli peal, aga hakkasime kontrolliga vaidlema ja trahvi maksma ei pidanud.
42. Malemängust vabal ajal mängisime kaarte.
43. Aastal 1996 käisin Tallinnas seoses ülikoolis kohustusliku arhiivinduse praktikaga.
44. Praktika Tallinnas kestis kaks päeva, vahepeale jääval ööl ööbisin isapoolsete sugulaste pool.
45. Sama aasta lõpus käisin Tallinnas mängimas Tartu-Tallinna literaatide matši välkmales.
46. Tol korral Tartu võitis ja valisin endale auhinnaks Camus' raamatu "Katk".
47. Juttu aeti nii mängu ajal kui ka söögilauas.
48. Kõige kõrgema järguga mängija Heuer arvas, et ma lähen veel tugevamaks ja kiitis, et ma olen sõjamehe poeg.
49. Ta kiitis ka noort maailmameistri kanditaati Kamskit.
50. Juttu oli ka sellest, et mul oli samal nädalal surnud isapoolne vanaema.
51. Aastal 2006 käisin Tallinnas Kerese 90. sünniaastapäeva kollokviumil, sest koostasin samal ajal Kerese raamatut.
52. Üritusel nägin oma silmaga endiseid malemaailmameistreid.
53. Vaheajal käisin Ago ja Sakkoviga kohvikus, neil oli kahju, et üritusel räägitakse liiga palju vene keelt.
54. Üks eestlasest esineja rääkis inglise keeles ja põhjendas, et eesti keel on pikem.
55. Kõrvaklappidest oli võimalik kuulata sünkroontõlget.
56. Varsti sõitsin uuesti Tallinnasse, kus käisime kirjastuse direktori ja kirjanik Ü. Tuulikuga Kerese leselt raamatu väljaandmiseks luba küsimas.
57. Ta lükkas loa andmise edasi, et lastega nõu pidada.
58. Tagasisõitu oodates tegin aega parajaks Rahvusraamatukogus.
59. Sealt läksin vahepeal kohvikusse, et Oudekki saaks mulle üle anda varem lubatud enda tehtud dokumentaalfilmi.
60. Aastal 2015 käisin uuesti Tallinnas, kus Lauri H. kodus toimus klassikokkutulek.
61. Sõitsin Tallinnasse luksusbussis ja tagasi traditsioonilisemas bussis.
62. Sõitsin Tallinna piires kaks korda taksoga.
63. Tegin kokkutulekul fotosid ja minu fotoaparaadiga tegid teised ka grupipilti.
64. Ööbisin ainsa külalisena Lauri kodus.
65. Hiljem on kaks venda Tallinnas elanud, aga ma pole neil seal külas käinud.

0 vastukaja: