pühapäev, detsember 12, 2021

Laager 1990

1. Olen käinud laagris Plaani külas Mäe-Kääraku talus aastatel 1990 ja 1994, täna kirjutan neist esimesest korrast.
2. Varem olen avaldanud juba mälestustesissekande "Jalgapall laagris" ja hulga unenäokirjeldusi laagri sarnastest kohtadest.
3. Esimest korda laagrisse minnes olin alles samal kevadel maletrenni läinud.
4. Hakkasin laagri bussi peale minema õigest varasemal päeval, sest ajasin kuupäevad sassi.
5. Laagris elati ehitistes, mida nimetati vahepeal telkideks, aga vahepeal väideti, et õige sõna on kämping.
6. Laagris olid võrkpallurid ja maletajad, maletajaid oli kahes telgis.
7. Meie telgis olime laagri alguses mina, Jürgen, Taago, Tuuli ja alles õhtul saabunud Anto.
8. Tuuli oli poiste telgis sellepärast, et rohkem maletrenni tüdrukuid laagrisse ei tulnud ja ta oli Taago õde.
9. Teises maletajate telgis olid Mihkel, Karli ning vennad Toomas, Lauri ja Timo, kellest viimane ei ole minu teada maletrennis käinud.
10. Hulk inimesi lahkusid laagrist enne laagri lõppu ja lõpus olin telgis kahekesi võrkpallur Sirkliga.
11. Mängisime laagris palju kaardimänge, vahepeal saime mängida ühte elektronmängu, millesarnase ma hiljem ka endale Soomest hankisin.
12. Tuuli rääkis lugusid ufodest, superautost ja Nostradamuse ennustustest.
13. Mängisime laagri esivõistlusi males, kus sain järguta mängijana võidu kolmanda järgu mängija Karli ja viigi neljanda järgu mängija Lauri vastu.
14. Laagri meistrivõistlused males jäid pooleli, hiljem proovisime alustada veel telgi esivõistlusi, aga need jäid veel rutem pooleli.
15. Laagri esivõistlused jalgpallis mängiti lõpuni.
16. Spordisaalis mängiti lauatennist ja üks päev mängisin Tuuliga sulgpalli, mitte palli mahalöömise, vaid võimalikult kaua õhus püsimise peale, see õnnestus varasemast paremini.
17. See oli vist esimesel laagrikorral, kui õppisin karkudega kõndima.
18. Tehti teatevõistlust kahe võistkonnaga.
19. Laagrist kaugemal käidi ujumiskohas ja poes.
20. Laagrisse minnes kartsin, et võibolla mulle sealne toit ei maitse, aga toit oli väga hea.
21. Vahepeal pidime olema köögitoimkonnas, osad koorisid vist kartuleid ja mina pesin koos Tuuliga nõusid.
22. Pärast Taago väitis, et meil jäid pooled nõud pesemata, aga mina rohkem musti nõusid ei näinud.
23. Mäletan, et poest ostsin präänikuid ja pepsikoolat.
24. Treener andis meile avanguraamatut, kust hakkasin endale kaheratsu avangu teooriat ümber kirjutama.
25. Taago vaatas kuningagambiidi teooriat ja soovitas, et ma ei kirjutaks ümber variante, mida ma ei ole ise laua peal läbi tõstnud.
26. Lahendasime maleülesandeid ja Jürgen üldistas, et lahendus on nagunii mõni sissekahimine.
27. Ühel ööl tulid meie telki külamehed, kes otsisid kokkasid.
28. Öösel tegutsesid hambapastaga määrijad, seda nimetati pasteerimiseks.
29. Laagris tegutses balletitantsija elukutsega ujumisinstruktor Poom, keda süüdistati, et ta jalgpallikohtunikuna tegi oma poja võistkonna kasuks ebaõiglasi otsuseid.
30. Laagri isetegevuskonkursil esitasime Anto ja Taagoga kolmekesi näidendi sellest, kuidas Poom sohki teeb.
31. Saime kolmanda koha, suhteliselt kõrget kohta seletasime sellega, et meil oli etteaste enda välja mõeldud.
32. Laagris toimus saunaõhtu, aga kõik ei olnud nõus saunas käima.
33. Laager toimus juunikuus ja lõpu poole tehti jaanituld.
34. Mul oli lugemiseks kaasa võetud sarjas "Põnevik" ilmunud raamat "Mõrvar".
35. Umbes kolmel inimesel oli kaasas maleraamat 4 korda 25.
36. Laagri vahel käisid ringi naabertalu lambad ja määrisid muru.
37. Ringi käis ka üks suur koer, kes tundus ohtlik.
38. Oli ette nähtud igal õhtul hambaid pesta, aga Anto ütles, et ta peab oma hambaid lõhkuma.
39. Laagris nägin ühte venna klassivenda ja ühte paralleelklassi poissi.
40. Ilmad olid vist suhteliselt vihmased.

/TÄIENDUS: Vahepeal oli meie telgis ka Silver, kes saabus hiljem ja lahkus varem./

0 vastukaja: